slecht drinken

Help, wie weet er raad?
Tot voor kort had een zeer regelmatig ritme met mijn zoontje van 3 maanden. Sinds afgelopen vrijdag drinkt hij in ene zijn flessen niet meer leeg en houdt zeker steeds 60 cc over van de 180 cc. Hierdoor zit ik erg in de knoei met zijn slaap en eetritme. Als hij zijn fles moet hebben, valt hij in slaap en als hij in bed ligt kan hij niet slapen van de honger. Ook huilt hij steeds tijdens het drinken en dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij is wel erg verkouden, maar dat is hij al vaker geweest en toen had hij geen last. Hopenlijk heeft iemand een tip, want ik ben ten einde raad. Hij wil hierdoor ook in ene 's nachts weer een fles omdat hij waarschijnlijk op de dag te weinig binnen krijgt. Daar baal ik verschrikkelijk van (laat ik hem niet merken), want ik moet vanaf morgen weer volledig aan het werk en hij gaat voor het eerst de hele dag naar de creche. Als hij daar dan ook steeds niet goed drinkt en slaapt, wordt het een gezellige dag voor hem :(
WIe heeft alsjeblieft een idee?
 
Misschien is het een fase waar ze door moeten. Ik heb namelijk precies het zelfde. Mijn zoontje is ook 3 mnd en wil ook niet meer drinken na 100-130 cc. Terwijl ik echt het gevoel heb dat hij wel honger heeft. Ik geef hem daarom overdag maar meer kleine flesjes. Dus in plaats van 5 flessen om de 4 uur krijgt hij er 6 op een dag met kortere tussentijd zodat hij toch snachts door slaapt. Ik ben ook erg benieuwd of iemand andere tips heeft!
 
Hoi Michelle.
Ik had dit laatst ook met mijn dochter van bijna 4 maanden. Volgens mij heeft Enzo laast van zijn keeltje, omdat hij ook huilt tijdens de fles. Omdat mijn dochtertje ook zo verkouden was heb ik wat boeken bij het hoofdeind van haar bedje gedaan. Zodat het bedje iets schuin komt te staan. Ik heb s'nachts geen flesje gegeven wel getroost maar geen flesje, misschien niet zo lief maar ik was dan ook bang dat dit weer een ritme werd. Gelukkig was het bij onze dochter na drie dagen weer over. Hou vol en werk ze morgen ,Groetjes Miranda
 
Hoi Michelle,

Nou je bent echt niet de enige. Onze Suzanne (3mnd) wil ook niet meer drinken. Volgens het CB gebeurt dit veel vaker bij 3mnd. Wij zijn net zoals Jessica kleinere hoeveelheden gaan geven, en vaker. Wij zitten nu op 100-120cc en geef 2 extra flesjes tussendoor. Ze blijft gelukkig goed doorslapen en vraagt tussendoor niet meer om eten. En het is goed te regelen met het KD waar ze sinds vandaag naar toe gaat.

gr en sterkte ermee,

Karin
 
hoi,

ja hoor ook hier is het ritme verstoord. Ook 3 mnd oud. Het zal er wel bij horen. Ik luister nu gewoon even naar zijn begoeften ipv die van mij. Dan blijven we allebei blij
 
Hallo Mamaas,
Ik heb even wat voor jullie opgezocht op een andere site. Hopelijk hebben jullie hier wat aan?!?

Regeldagen:
Waarschijnlijk zul je rond de tiende dag na de geboorte merken dat je baby plotseling zijn voedingsritme verandert: hij wil ineens op andere tijden en met een andere frequentie gevoed worden dan voorheen. Bij zes weken herhaalt deze situatie zich en bij drie maanden nog eens. Deze perioden worden de regeldagen van je baby genoemd. Tijdens deze dagen geeft je kindje aan dat hij toe is aan grotere porties voeding.

Groetjes Daantje
 
Hoi,

Je schrijft dat hij verkouden is en huilt bij het voeden en slapen. ZOu hij misschien last kunnen hebben van de ootjes. Op de momenten die je noemt komt er dor het liggen meer druk op te staan en doet het pijn.

Succes
 
Heel herkenbaar Michelle, hier zitten we ook met een mannetje van 3 maanden oud en ook hij is een beetje in de war. Het zullen de beruchte regeldagen wel zijn. Maarten is heel huilerig en spuugt ineens heel veel, ondanks dat we niets aan z'n voeding veranderd hebben (krijgt al Nutrilon Omneo en Nutriton), huilt vaak na de fles en lijkt last te hebben van algehele malaise. Gelukkig weten we dat het weer over gaat. Dus het is voor jou (en voor ons) een kwestie van doorbijten en je aan z'n veranderde ritme aanpassen.

Veel succes met alles!
 
Terug
Bovenaan