Slecht drinken

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van bijna 7 maand drink de laatste 1.5 week erg slecht. Ik geef bv en ze drinkt hooguit 5 min en dan is het gebeurt. Ik leg haar nu ook nog aan voordat ze naar bed gaat zodat ze tenminste nog een paar minuten wat binnenkrijgt.
Ze zal nu ongeveer 7 of 8 keer ongeveer 5 minuten drinken.
 Ze heeft sinds een paar dagen wel haar 3de tandje dus daar kan ze ook last van hebben. Of is dit gewoon een periode? Ze lijkt ook niet ontevreden ofzo en als ze honger heeft leg ik haar ook gewoon aan. Maar ze krijgt gewoon erg weinig binnen lijkt het.

Wie herkent dit?

Groetjes Petra
 
Ben je toevallig ook begonnen met bijvoeding? Het kan zijn dat dit zo aanslaat dat je kindje daardoor al wat minder behoefte heeft om te drinken.

Mijn zoontje drinkt ook beduidend minder sinds een week of drie denk ik. Hij is nu 7mnd 2wkn. Maar hij eet ook wel al erg goed van zijn bijvoeding. Verobert in no time een hele banaan bijvoorbeeld!

Het krijgen van tanden kan inderdaad de eet/drinklust doen afnemen.

Verder gaan kindjes steeds effectiever drinken. Ze krijgen het steeds beter door en drinken de borst dus ook sneller leeg. Zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Al met al zou ik me geen zorgen maken zolang je kindje vrolijk is en voldoende plast. Dat laatste is uiteraard wel belangrijk. De urine mag ook niet al te sterk gaan ruiken, dat is ook een teken dat er toch meer vocht naar binnen moet.

Hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt.
Sterkte
Annemieke
 
Misschien heeft het te maken met een ontwikkelingssprongetje? In Oei-ik-groei staat er meer over. Bij de sprong rond 26 weken staat ook slechter drinken genoemd als aanwijzing.

Zolang ze het er goed op doet.... geen probleem.
 
Terug
Bovenaan