slecht drinken

Onze zoon van 5 kilo (17 weken  oud wel 9 wkn te vroeg)  nu drinkt +/- 675 flesvoeding per dag. Dit is al minder dan 750 wat hij zou "moeten drinken" (5 x 150) maar nu begint hij met sommige flessen ook nog moeilijker te drinken. Wij geven 5 voedingen waarbij de ochtendfles zeer moeizaam gaat. Na +/- 90 begint hij met speen te rommelen en zijn hoofd naar borstzijde te draaien zodat je er niet meer bij kan met fles. Uiteindelijk krijg je er dan +/- 120 in. De volgende   3 flessen gaan redelijk tot goed (gemiddeld 145) De laatste fles (de 5e) gaat ook weer moelijk omdat we hem dan wakker moeten maken om 23:00. Conclusie de ochtendfles en avondfles gaan met veel getob maar hij haalt dit ook niet echt in met de andere 3. Iemand tips of moeten we ons er maar niet druk om maken. Ik vraag me wel af of iemand weet wat het betekend dat hij zijn hoofd naar de borst draait. Heeft nooit borstvoeding gehad overigens.

Hey,

Ik heb niet zozeer een antwoord op je vraag maar Birgit is ook een slechte drinker.. ik geef wel borstvoeding, maar op de opvang krijgt ze dat via de fles en mijn vriend geeft in het weekend ook wel eens de fles. Met uitzondering drinkt ze 150cc. Meestal drinkt ze rond de 100cc. Toen ze een weekje in het ziekenhuis lag voor overmatig huilen hebben we ook gekeken hoeveel ze via de borst binnenkrijgt, dat was ook zo rond de 100cc

En het eten gaat vaak ook niet heel soepel, ze kan erg onrustig zijn. Maar ze is kerngezond en  groeit goed (iets boven gemiddeld).
Ik heb me er bij neergelegd dat ze nou eenmaal geen 180cc wegdrinkt, misschien komt dat nog....zolang ze goed groeit en er niets mis is met r, maak ik me maar niet teveel zorgen.

Misschien dat iemand een goed antwoord voor je heeft, maar ik zou me als er geen aanleiding voor is me niet te druk maken!

groetjes Evelien

Terug
Bovenaan