slecht drinken

hallo
drinken jullie kindjes op het moment ook zo slecht
annique zit op 4 flessen op een dag ( meer krijg ik er ook echt niet in)
8.00 1e fles drinkt ze 80 cc van op en soms later de rest
10.30 krijgt ze fruithapje
12.30 180 cc drinkt ze vaak wel helemaal op
16.30/17.00 drinkt ze hooguit 60 cc en wordt dan heel boos als je doorgaat duwen         met haar speentje
21.00 wil ze pas weer na haar badje .. papfles van 210 cc

hebben meer babies dit?
is dit een sprongetje ofzo hihi
ze is verder erg vrolijk en goedlachs

Hallo,

Ja Mexx doet precies hetzelfde alleen de fles van 21.00 is bij haar om 19.00 na haar badje. En ze doet het inderdaad verder prima ze lacht speelt en babbelt heel de dag dus zal wel goed zijn.  
Ik ben wel begonnen met een boterham tussen de middag met smeerworst en een potje 's avonds dat vind ze wel heel lekker en krijgt ze  toch wat eten  binnen. Ik heb het idee dat ze de fles even helemaal zat is.
Mexx is nu 5 en een halve  maand en hoe oud is die van jou?

groetjes Wendy

Marissa (5,2 mnd.) drinkt ook erg slecht. Ze krijgt sochtends een fruithapje en smiddags sinds gisteren een groentehapje, waar ze nog neit veel van moet hebben. We wouden gisteren ook voor het eerst proberen de laatste fles van 22.30 uur te laten vervallen, maar ze was helemaal van slag. Normaal ligt ze rond 19.30 uur op bed en nu moest ze de laatste voeding om 19.30 uur krijgen en daarna wou ze niet meer slapen. Dus toch maar even wachten nog.

Trouwens: een boterham met smeerworst?? met 5,5 maand? Das wel erg snel. Marissa begint al te kokhalsen als ik worteltjes zelf pureer en er zitten nog wat stukjes in.

hallo hallo,

Yoëll drinkt al een hele tijd heel slecht, wij maakte ons echt zorgen op een gegeven moment want we gaan bijna iedere week aan het wegen en meten.....en hij groeide soms maar 40 gram in de week. De potjes eten gaan er wel in hoor dat is absoluut geen probleem en dat vind ie ook leuk.
Gelukkig moesten we afgelopen dinsdag weer naar de kinderarts toe en daar het probleem vertelt, omdat hij door het weinige vocht ook weer een slechtere ontlasting had......

We moesten van de flesvoeding een papje maken...haha...jaja en dan oplepelen omdat er veel kinderen zijn die als ze potjes krijgen de fles weigeren en natuurlijk hebben wij dat. Gisteravond heb ik de flesvoeding opgelepeld en alles ging er lachend en keuvelend in.....Dus misschien is dat een optie voor jullie om de voeding extra te verdikken en dan het oplepelen. Het duurt wat langer, maar zo krijgen ze tenminste wel hun voeding binnen.

Ze moeten als ze een potje groente en fruit krijgen nog zo`n 600 cc flesvoeding binnenkrijgen....

Ons schema is nu:

7.30 fles (deze gaat op zich nog wel normaal) drinkt */- 160 cc
11.30 flesvoeding oplepelen   +/- 200 cc
14.00 potje fruit
17.00 potje groente + danoontje start
20.00 flesvoeding oplepelen +/- 200 cc
23.30 fles (deze gaat ook nog normaal) +/- 200 cc

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips....wij wisten ons ook echt geen raad meer het heeft bij ons een dikke maand geduurd voordat we een oplossing hadden....lang leve de kinderarts

groetjes denise mv yoëll (28/11/2006)

Terug
Bovenaan