slecht drinken

annique is nu bijna 7 maanden , een gezellige en vrolijke meid.
alleen de flessen overdag gaan waardeloos, ze weigert die echt en wordt onwijs boos als je doorgaat met proberen de speen in haar mondje te doen. dan begint ze zo hard te huilen dat ze gaat kokhalzen. nou dan geeft mams het wel op
maar ze drinkt dus eigenlijk te weinig. en zelfs sap, roosvicee en thee drinkt ze maar heel weinig van. ( per dag 50 a 60 cc ongeveer)
smorgens krijgt ze van 180 cc opvolgmelk pap
en sávonds een pyamapapje van ongeveer 200 cc
ik denk dat ze over de hele dag 450cc drinken binnen krijgt
heeft iemand misschien tips hoe ik toch die flessen naar binnen kan krijgen
ze krijgt op zich niet veel tussendoor
smorgens fruithapje
tussen de middag een boterham ( 1/3e ongeveer)
en rond half 5 / 5 uur een warme hap
dit lijkt me een normaal schema, het ging ook altijd heel goed
 ze is trouwens wel erg verkouden, waardoor ze veel hoest, maar ik heb geen idee hou ik buiten de slijmvorming van de melk in haar keel toch wat meer melk naar binnen kan krijgen
ze wordt echt zo boos pfffffff t is wat
maar ik maak me er wel erge zorgen om
help!! hoop dat iemand een tip heeft
liefs sandra

JA daar kom ik weer met m'n verhaal (sorry dames).
Probeer het eens met een gewone beker. Kian moest z'n sap ook niet, tot ik het in een gewone beker deed en hem hielp met drinken.
Misschien werkt het (zou het niet bij de laatste voeding doen, want dan is ze misschien te moe).
Verder heb ik ook geen tips.
Misschien vind ze de melk niet lekker, of moet ze teveel moeite doen om de melk uit de fles te zuigen, grotere speen kan dan helpen (of even met een naald een gaatje erbij prikken).
Heel veel sterkte ermee!
Liefs Nelleke

Je kan ook eens een snellere speen proberen, bijv. een 1,2,3 speen of een papspeen. Sinds ik die voor lUkas ben gaan gebruiken gaat het veel en veel beter.

Annemieke

Hoi hoi,

Wat een crime he dat ze niet willen drinken....dit hebben wij ook meegemaakt maar al toen Yoëll nog geen 4 maand was....heb het verhaal ook al een x eerder verteld...

Wij zijn vanaf toen de voeding gaan verdikken en het als pap gaan geven dus met de lepel....dit heeft bij ons wonderen gedaan want meneertje was gewoon flauw van het zuigen op de fles want hij had waarschijnlijk pijn in zn mondje ivm tanden en hij kreeg fruit en groente met de lepel en vond het gewoon interessanter.....Dus miss kun je dat proberen....
Het gewone drinken....water, thee, roosvicee opgroeimix doe ik ipv diksap, doen wij in een tuitbeker waar geen antilek in zit zodat hem als het ware het drinken zo in de mond loopt....dit gaat goed maar zo af en toe begint ie toch weer uit een flesje te drinken en wij laten hem ook best vaak uit een gewone beker drinken....

Pfff weer een heel verhaal maar hopelijk heb je er wat aan

Veel suc6 meid....

Liefs Denise

Hallo,

Onze Mats van 7 maanden wil eigenlijk niets anders drinken dan melk, echt een ramp!
Water 'moet' ie al helemaal niet! Erg belangrijk, ook omdat hij last heeft van harde poep.
De tip die ik zag staan over drinken uit een beker helpt wel; hij vindt het erg interessant!
Het is alleen moeilijk in te schatten hoeveel hij in zijn mond krijgt en het wordt vaak een enorme ..." zooi, maar goed, zo krijgt ie wel wat binnen.
Vanmiddag heeft hij, liggend in de box, een half flesje roosvicee opgedronken omdat hij zelf de (kleine) fles mocht vasthouden. Tussen het spelen en kauwen op de speen door kreeg ie toch behoorlijk wat binnen! Ook kun je een fruithapje aanlengen met water en dat met een lepeltje voeren.Wie weet...?

Succes!

hoi,
ik denk ook dat een bekertje misschien wel werkt, je hebt ook bekertjes waar een rietje aan zit. mijn neefje wou ook nooit de fles of een tuitbeker, maar wel deze bekers. maar misschien is jouw kindje hier nog iets te jong voor, (ivm met de zuigkracht), ze zijn geloof ik boor een jaar.
en je zou ook wat diksap door de melk kunnen doen voor de smaak.
groetjes steffie

Ik heb voor Thomas groene anti-lek-spenen van Avent gekocht, gaat als een tierelier naar binnen nu die roosvicee! Jochie wil erbij horen denk ik, niks geen baby flesjes en spenen meer. Net wat Nelleke al zei: normale kinderbeker doet hier ook wonderen!

Gr. Marieke

hoi hoi,

Ik kan je helaas niet helpen, maar herken je probleem...mijn zoontje is 2,5 week geleden ziek geworden, oorontsteking...toen het rs-virus er achteraan en hij is nu zo goed als weer beter, maar het drinken en eten is nog steeds waardeloos.
In het begin dronk hij maar 300 cc maximaal en at hij verder niks, dus bijna geen plasluiers enzo, naar doktersdienst geweest maar hij was niet uitgedroogd.
Inmiddels drinkt hij tussen de 350 en 500 cc elke dag en eet wel wat fruit en groente, de ene dag een beetje de andere dag een half potje. Met als gevolg dat hij 's nachts honger heeft....
Hij stopt ook altijd  na 70/80 cc met drinken en dan gaat de mond op slot...Ik persoonlijk geef de fles iets vaker, wel vervelend maar het is niet anders. Ik deed bijvoorbeeld eerst dat ik de fles na de warme hap gaf en keek hoeveel hij er van dronk, nu geef ik eerst de fles en dan warme hap, omdat hij van de hapjes meestal wel eet.

Een tuitbeker of gewone beker werkt helaas hier niet, hij vindt het heel erg leuk en interessant, tot er drinken uit komt....hij laat alles gewoon uit zijn mondje lopen, boef.Ik heb nog altijd de hoop dat hij ineens de smaak weer te pakken krijgt, al begin in na 2,5 week er wel aan te twijfelen.
Het voordeel is dat hoe ouder ze worden hoe minder flessen ze nodig hebben en in fruit en groente zit ook vocht.
Yoghurt smult hij ook van trouwens. Pap vindt hij vies.....

Succes ermee!

liefs leetje 1981

Terug
Bovenaan