slecht drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi

Sinds een aantal weken drinkt Noa ineens slechter, d.w.z minder. Ze is nu ruim 4 maanden en ik geef haar 180 ml + 6 schepjes friso en dat 5x per dag. Als ze goed drinkt (doet ze ook af en toe) dan drinkt ze zeker 180-200 ml. Maar soms is ze ineens zo onrustig en zo snel afgeleid, ze kronkelt dan  op mijn schoot, lijkt moeite te hebben met slikken, duwt de fles uit haar mond, slaat/zwaait met haar armen etc. Soms laat ze dan ook harde winden. Ze oogt zo onrustig en ze stopt soms al bij 100cc!   Het gevolg is dat ze weinig energie heeft om te spelen, snel weer moe is, snel weer wakker etc. Soms kan ik er zo kwaad om worden en dat geeft natuurlijk spanning waardoor ze zeker niet zal drinken. Nu ben ik weer aan het tobben of het aan de speen ligt. Ze had een Avent fles met een speen 3, maar dan stopt ze met drinken, want het lijkt te lang te duren. Pak ik een difrax-fles  met een kleine speen (ze lijkt dit beter te pakken) maar hierbij verslikt ze zich weer snel en lijkt ze daardoor weer snel niet meer te willen drinken. 3 standenspeen van Avent/difrax ook al geprobeerd, maar geen succes. Voordat ik van alles in mijn hoofd ga halen wil ik jullie mening/advies eens. Morgen ga ik zowieso naar het CB (derde prikje, au) en zal ik het daar ook eens vragen.

groetjes

Hoi,
Ik zou me er maar niet te druk over maken. Mijn dochter heeft dit ook gehad met 4 maanden. Als ze genoeg heeft dan laten ze dit duidelijk kenbaar maken. Mijn dochter is nu ruim 7 maanden en ze heeft er nu weer 'last' van. Ik ben nu op een punt; wil je niet meer? Dan maar niet.
Misschien kan je wat diksap proberen? Dit mogen ze vanaf 4 maanden of wat water.
Als ze maar 500 cc per dag aan vocht binnen hebben. Dat is voldoende.
En geef je al fruit? Misschien is ze er al aan toe.   Of misschien een fles minder?
Maar nogmaals, maak er niet een te groot punt van. Als ze honger heeft laat ze zich vast wel horen. En misschien zit ze nu ff in een 'sprongetje'

Groetjs Ilona

Ik herken dit wel voor een deel. Job had dit een aantal weken geleden ook (net toen we op vakantie waren, helaas), alleen huilde hij ook tijdens de voeding. Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is, maar de rest - het kronkelen, speen eruit duwen, windjes - herken ik zeker. We hebben dit een paar dagen aangezien; we dachten ook dat hij gewoon vol zat en niet meer wilde drinken. Maar na een kleine week hebben we toch een arts opgezocht, vooral omdat het nu wel heel veel tijd en moeite kostte om er (meestal maar een halve) fles in te krijgen.
Na een paar artsbezoeken waren we er achter: reflux (verborgen, d.w.z. zonder spugen). Door de reflux was de slokdarm van binnen geirriteerd en dit zorgde voor pijn tijdens het drinken. Vanwege de honger ging de eerste helft van de fles er nog wel in, maar daarna weigerde Job de fles.
Wij zijn daarom overgestapt op Nutriton door de bv en Friso Comfort i.p.v. Normaal (omdat dit dikker is, komt het niet zo snel omhoog) en krijgt Job het medicijn Losec. En dat helpt! Maar al met al heeft het wel een paar weken geduurd, en daar word je niet vrolijk van...

Wie weet ligt het bij jullie echt aan het 'vol' zitten; dat kan natuurlijk best! Maar mocht je het verhaal hierboven herkennen, weet dan wel dat het helemaal niks ernstigs is hoor. Het is gewoon vervelend omdat je niet weet wat er aan de hand is.

Veel succes!

groetjes, Esther

hoi bij Jasmijn is dat ook zo wij waren met 4 maanden een beetje met fruithapjes begonnen zeg maar twee theelepeltjes en sindsdien dronk ze minder ik dacht dat kan echt niet door die paar hapjes extra komen
Jasmijn heeft tot nu toe nog nooit zo heel veel gedronken ik krijg er nu zo'n beetje 4 keer 200 ml binnen soms iets minder en soms geef ik dan savonds laat nog een 100 extra als ze dat wil
later dronk ze weer meer maar ze heeft nu weer hetzelfde klinkt het wel alsof ze een beetje vol zit verkouden dus misschien minder zin maar goed ik laat het ook een beetje zo en ze ziet er niet slecht of ontevreden uit
kan haar toch niet dwingen

groetjes Elena

p.s we waren een tijdje getopt met fruithapjes omdit dus en ook omdat haar tweelingbroertje Martin net op dat moment iedere keer best wel veel voeding terug gaf gaat nu weer goed en we proberen het weer 18 september zijn ze een half jaar en ze moeten toch wennen aan ander voedsel

Om er nog even op terug te komen. Aan een sprongetje heb ik ook zitten denken. Maar ik zal een mogelijke reflux ook in gedachten houden. In ieder geval bedankt voor de info en ik zal ff laten weten wat ze op het cb zeggen.

groetjes

Hoi weer,

Noa heeft net de fles gehad en nu dronk ze zelfs maar 60!!!! Dit keer ging ze wel huilen na een aantal slokjes, liet harde winden en gaf op na een paar slokken. Ook merkte ik dat ze voeding teruggaf tijdens het drinken. Ik heb dan maar wat hapjes fruithap peer gegeven en dit luste mw wel (logisch,waarschijnlijk toch wel trek) terwijl ze gisteren voor het eerst geproefd heeft. Ik weet niet of dit een goede zet is geweest, maar ja het kind moet toch wat binnenkrijgen en het is ook best warm. Hopelijk drinkt ze vanavond nog wat en kan ik morgen misschien eens informeren naar andere voeding. Ik hoop in ieder geval dat het beter zal gaan.

Nog bedankt voor jullie info!

groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Veel succes morgen; hopelijk kunnen ze op het CB vertellen wat er aan de hand is!

groetjes, Esther

Terug
Bovenaan