Slecht eten bij doorkomen tandjes

<p>Mijn meisje is net 4 maanden en is nu sinds een paar dagen erg hevig aan het bijten en kwijlen. Op het cb werd gezegd dat haar eerste tandje aan het doorkomen is. Sinds vandaag is dit ook aan haar gedrag erg te merken. </p><p>Ze is al de hele dag onrustig, hard aan het huilen, mopperen en ze drinkt haar flesje erg slecht. We hebben al een bijtring voor haar aangeschaft, waar ze gulzig gebruik van maakt. Maar ik vroeg me af of er iets is wat we tegen het slecht drinken kunnen doen? Omdat ze nog zo jong is, is het flesje eigenlijk nog gewoon de hoofdvoeding en heeft ze die dus ook erg hard nodig... Kan het flesje bijvoorbeeld wat kouder gegeven worden of is dat juist weer niet goed? </p><p>Karlijn</p>

Je kan het flesje melk wel wat kouder aanbieden dan normaal. Maar je kan er verder weinig aan doen. Ze zal de schade later wel weer inhalen. Krijgt ze al fruithapjes? Dit is vaak al wat kouder en daardoor ook lekkerder. Als ze dit dan wel wil hebben zal ik x wat extra geven. En anders zo laten. Mijn zoon is precies zo. Zodra er weer tanden komen gaat hij slechter eten en drinken.

Ze krijgt wel al groentehapjes ja. Op aanraden van het cb was dat beter dan fruithapjes vanwege hypoallergenen. Hier doet ze alleen nog niet veel mee natuurlijk, het is ook meer om haar kennis te laten maken met andere smaken. Vanmiddag heeft ze haar fles gelukkig wel tot de laatste druppel opgedronken. 

Het cb heeft mij uitgelegd dat slecht en onrustig drinken ook typisch gedrag is voor vriermaandenkindjes vanwege de ontwikkeling die ze doormaken. Als ze eens een dag minder drinkt is dit niet erg want een kindje dat honger heeft gaat vanzelf weer drinken. Al was t met de hitte afgelopen weken natuurlijk iets riskanter. Verder zou je de bijtringen 's nachts in de koelkast kunnen leggen of een hydro wat nat kunnen maken met koekastkoud water en je kindje daarop laten sabbelen. Bij ons is hij 2 maand bezig geweest tot tandje 1 eenmaal door was. Bij echte pijn in de nacht smeerden we wat gengigel op het tandvlees. Verkrijgbaar bij de apotheek. Dentinox bestaat ook nog maar dat hielp hier niet en zat ook alcohol in.

Terug
Bovenaan