slecht eten/drinken icm penicilline

A

Anoniem

Guest
Zoonlief heeft sinds vrijdag zijn eerstje penicilline kuurtje, omdat hij ontstoken neus- en keelamandelen heeft. Hartstikke zielig om te zien, maar het probleem is nu dat hij sinds vrijdag ook heel slecht eet en drinkt. Normaal drinkt hij de fles met gemak leeg, maar nu begint hij al te huilen, zodra hij de fles ziet. Fruit- en groenten eet hij redelijk, maar zijn danoontje wil hij vaak ook niet. Ik probeer niet snel ongerust te worden, maar ik ben bang dat hij te weinig binnen krijgt. In de bijsluiter van de penicilline staat wel dat een bijwerking verminderde eetlust is, maar hoe zorg ik er dan voor dat mijn kleintje voldoende binnen krijgt?

dat is inderdaad erg vervelend.ik zou hem proberen een ijslolly te geven,dit om het keeltje iets te verzachten.Het is waarschijnlijk gewoon erg gevoelig om warme dranken te slikken.ik zou dus ook wat koudere dranken proberen te geven,mar natuurlijk ook weer niet te koud!!Beterschap met de kleine.

groetjes Jeannet

Probeer het eens met een (thee)lepel om vocht naar binnen te krijgen, de hoeveelheid is dan niet zo groot en je weet zeker dat 'ie wat binnenkrijgt. Helemaal met een kuur is het belangrijk.Probeer  het zoete drinken wat te vermijden i.v.m. slijmvorming....  je kunt ook kiezen voor "dikkere" vloeistoffen, net zoals yoghurt of i.d.( vocht is vocht zal ik maar zeggen ;))

Succes ermee, en vooral ook veel beterschap!

Grtz,vonneg

of probeer het eens uit een bekertje (liefst doorzichtig zodat je kan zien of het vocht zijn lippen al raakt)

Hoi,

Mijn dochtertje(Amy) heeft 2 weken terug ook een kuurtje (vanwege zelfde reden)gehad en dronk de fles ook niet meer goed. Ook weigeren en al krijsen zodra ze de fles zag.
Ze at verder wel gewoon de fruit en warme hap. Ben toen op advies van de huisarts fles goed rechtop zittend(Amy)  gaan geven en kouder gemaakt dan normaal.
Toen ging het uiteindelijk een stuk beter. Maar nog dronk ze niet alles op. Het enige waar ik goed op gelet heb is of haar plasluiers nog voldoende waren en dat was gelukkig zo.

Ook had ze hele erge darmkrampjes gekregen van de kuur, bekende bijwerking van antibiotica.

Nadat de kuur was afgelopen, ging het langzaam weer beter. Wel had ze een verminderde zuigkracht hierdoor gekregen en heb ik tijdelijk een andere speen moeten gebruiken. Nu gaat alles weer prima hier en ziet ze er gezond uit.

Maar begrijp dat je je zorgen maakt, deed ik ook. Maar zo'n kleintje kan best tegen een stootje en een tijdje minder drinken dan normaal is niet erg. Als ze maar aan ongeveer 400cc vocht komen (inc. fruithap=ook vocht)

Succes en groetjes Ariana en Amy

Terug
Bovenaan