Slecht eten en drinken sinds een dag of 3.. waarom?

Hi,

Tom is nu 9,5 maand oud. Voorheen at hij alles wat los en vast zat (behalve olvarit potjes) en dronk hij zijn melk en papflessen zo weg.

Maar sinds deze week heeft hij wat probleempjes met zijn gezondheid...
Ontstoken voorhuidje, hiervoor krijgt hij antibiotica en zalfje.. Het gaat al weer stukken beter. Maar hij eet en drinkt nu zo slecht...

Zou het bijv. tandjes kunnen zijn? Want heb het idee dat zijn mondje gevoeliger is.
Er zaten altijd wel bultjes, maar sinds kort voel ik onder wat scherpigs.

voedingschema :
7:00 brood en 200 cc melk ( brood wil hij niet melk gaat nog goed)

10:00 banaantje of peer (dit gaat nog goed)

12:00 papfles 200 cc ( nu drinkt hij daar al 3 dagen maar 20 cc van op!)

15:00 nijntje koekje of liga met diksap ( nijntje koekje gaat goed in kleine stukjes, diksap wil hij niets van weten)

17:00 warme hap (groot potje) met danoontje ( 1/3 of half potje eet hij maar op, en zelfs danoontje komt niet op)

19:00 papfles 200 cc ( nu drinkt hij daar al 3 dagen maar 20 cc van op!)

Krijgt hij niet te weinig vocht binnen... heb het idee dat zijn luiers ook niet meer zo nat zijn als voorheen..

Is dit maar een periode? of...?

Maak me beetje zorgen.

Nens

Hoi,
Ik heb idd sinds een paar dagen hetzelfde probleem.

Esmee (9 maanden) is ook niet helemaal lekker, verkouden, hoesten en een beetje benauwd..

Dit is haar schema:

08.15 uur fles 210 cc (gaat meestal niet op)

12.15 uur broodje + fles 90 cc (broodje gaat nog, fles bijna niet)

14.30 uur fruithap (gaat meestal wel)

17.30 uur warm eten (met moeite)

19.30 uur fles 210 + pap (laat meestal zeker de helft staan)

Eerder ging alles er met gemak in!?!?

Klinkt een beetje hetzelfde... Misschien dan toch een periode?
Hoe gaat het slapen?
Hier word Esmee nog wel een paar keer per nacht wakker (ook sinds 2 weken, waar ze eerst van 19.30 tot 08.15 doorsliep..)

Kan het zijn dat ze dan toch te veel krijgt??

Groetjes

Hi,

Ben vanmiddag bij de huisarts geweest, antibiotica en zalfje slaan goed aan.

Heb ook verteld dat hij slechter eet, en al helemaal niet wil drinken...
De dokter vertelde me dat dit normaal is als hij niet lekker in orde is... Als wij zelf ziek zijn, staat ons ook veel tegen.

Hij heeft hiervoor, voor deze antibiotica kuur, 3 wkn terug ook een antibiotica kuur gehad, tegen verkoudheid, oorontsteking en neusamandel ontsteking.. dus helemaal lekker voeld hij zich toch al niet.

Moet alleen zijn plas luiers wel in de gaten houden.

Maar voelde net in zijn mondje, en ja hoor, er komt een tandje door..
Gister voelde ik, en voelde alleen iets onderhuids zeg maar.. maar nu echt een scherp randje. Dat kan dus ook te maken hebben met het slechte eten.

Misschien moet je ook even met je dochtertje langs de dokter?
Of krijgt ze misschien ook een tandje door?

Liefs

Hoi,ik heb een zoon van 6jaar en een klein hummeltje van 6maanden.Mijn oudste was 7mndn toen hij zijn 1e 2 tandjes kreeg en hij dronk in die periode zeer slecht(wienig natte luiers).Mijn jongste heef net zijn 1e 2 twee tandjes erdoor en gooit zijn voedingsschema ook helemaal in de war.Ik hou het wel in de gaten,maar ga ervan uit dat als hij tevreden is,het wel goed zit.Groetjes Trijn

Terug
Bovenaan