Slecht eten met 30 weken, een fase?

Hallo, onze zoon was altijd een lekkere eter, fruit, groenten ging allemaal goed, maar sinds een week of zo heeft hij er totaal geen zin meer in. Soms gaat mondje open voor 1 hapje maar het boeit hem niet meer zo.
Ik wordt hier uiteraard beetje nerveus van omdat ik zo iets heb krijg je dan niets te kort, maar ja erin persen heeft echt geen zin en ik heb geen zin om er iedere keer een drama van te maken. Dus graag jullie tips of is het een fase die weer voorbij gaat,
Grt
Debby
 
Hoi,

Ik zou het gewoon iedere keer aanbieden en eet hij prima zo niet ook goed. Het eerste jaar heeft een kind genoeg aan alleen melk en is de rest alleen BIJvoeding.

Soms helpt het ook als je gezellig mee eet of hem zelf laat eten een banaan afkluiven of een stuk goed gaar gekookte groente uit het vuistje.

Maar probeer niet te dwingen eten moet leuk blijven anders gaat het tegen staan.

Groetjes joyce
 
Hi Joyce we bieden het ook aan en als het niet lukt gaan we er geen halszaak van maken maar omdat hij nu ook wat minder begint te drinken heb ik zo iets van krijg je nog wel genoeg binnen. Maar ik hoop maar beetje dat het van tijdelijke aard is omdathij een paar weken geleden van alles nog smulde..
Is dit bij andere ouders herkenbaar? Gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen...
 
Hoi Debby,

snap heel goed dat je je daar zorgen over maakt. Hier is het meissie erg dun en onder de curve zeg maar en als er dan ff niet gegeten werd of ze was ziek dan merkte je dat ook meteen in gewicht. Bleh die zorgen is soms zo moeilijk. Zat me net te bedenken dat ons meissie altijd een periode van een week of twee had dat ze echt bijna niets at geen brood, warm eten, fruit echt bijna niets en dan kwamen er tanden door. Is dat misschien het geval?

 
Terug
Bovenaan