slecht eten!! Wie herkennen dit??

Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar ( over 2 weekjes) en eentje van 5 maanden bijna. De oudste eet de laatste dagen erg slecht, alhoewel gaat het brood er redelijk in. Dit eet hij op een dag ongeveer:

's morgens: "cornflakes"met melk
tussendoor wat fruit ( 3/4 banaan of 1/2 appel) en drinken, roosvicee of choc. melk
's middags: 11/2 boterham á 2
tussendoor koekje of snoepje
drinken ook natuurlijk
's avonds eet hij echt heeeel weinig: we hebben van de week pannenkoeken gebakken waar hij er anders 2 van opeet, nu niets!!! ook van nasi moet hij niets meer weten , wel eens droge witte rijst dan, vlees heefty hij ook niet veel zin in, en macaroni de laatste dagen ook niet. terwijl hij meestal erg veel at hoor!

Ik snap er niets van. we hebben aal geprobeerd om hem t ebelonen, als je je bordje leegeet krijgt je een choc. ei ( ipv toetje dan natuurlijk) of iets dergelijks! Maar dat hielp maar heel kort.
Ik weet niet wat te doen hoor. Is dit een fase,  dat zich vanzelf oplost  of moet ik er iets aan gaan doen??
Herkent iemand dit?

Groetjes Vivian
 
hallo,
myn oudste zoontje is drie en hy eet sinds zyn anderhalf echt
héél slecht de warme maaltyd,
wy waren ook voor niet opdringen en zetten hem vrolyk zyn bordje voor
(ook s avonds en smiddags geprobeerd want hy zou te moe kunnen zyn)
hielp niks,hy eet wel volkorenwasa en allerlei volkoren of zesgranenbeschuit,
groeit hard (één meter) en weegt genoeg!16kg dus
ik heb idd geleerd dat je alles moet optellen,
hy eet niet graag fruit maar dus wél allerlei sap!
dus pers ik elke dag,
en brood dat ik bak eet hy liever,...
of soep ipv groenten(zit veel in één kommetje)
en daar vlees in gemixt of balletjes...
he succes,
groetjes anne
 
Hi,

Mijn dochter van drie jaar en twee maanden eet al een paar maanden slecht. Dacht ook een fase...... maar nu ze overdag ontzettend moe is (wil plotseling weer twee keer slapen en is erg narrig) vind ik dat de fase maar eens over moet zijn......

Maarja hoe doe je dat.... Wat bij ons nu al een paar dagen werkt, is potjes van 6 of 8 maanden geven.... Deze kan ik er zo inlepelen, doet ze zelfs ook zelf....
Heb nu dus toch het idee dat er wat met haar keeltje niet goed is.... Is een paar maanden terug flink aan het hoesten geweest (lange periode) en sindsdien eet ze dus ook slecht....   Brood gaat met lange tanden (twee uur minimaal bezig met twee sneetjes brood) zelfs koek gaat niet van harte.... alleen dus potjes en (jawel snoepjes...) kan en wil ze wel zelf eten...

Binnenkort maar even laten checken door de dokter, maarja die is nu natuurlijk met vakantie..... Niet verontrustend genoeg om naar andere arts te gaan...

Groetjes Nynke
 
Hallo, mijn dochtertje is 2 jaar en 9 maanden en eet echt amper. Ze weegt nu 12 kg en is vrij lang voor haar leeftijd (rond 95 cm), en natuurlijk heb ik me ontzettend zorgen gemaakt dat ze soms weken achtereen niet wilde eten.
Ik maakte soms wel 3 verschillende maaltjes voor haar klaar en nog weigerde ze pertinent.
Ze snoept ook amper, dus daar kan het niet aan liggen.
Lastig hoor, maar ik laat het er nu gewoon maar bij. Als ze echt honger heeft dan eet ze wel, ze eet  per dag 1 a 2 fruitstukken, 1/4 boterham, een paar soepstengels en misschien wat vlees en groenten. Rijst vindt ze wel heel lekker, dus dat staat wat vaker op het menu en als ik het echt niet meer heb maak ik rundvleessoep, eet ze ook wel.
Ik zorg er voor dat ze iedere dag een vitaminepilletje krijgt en vit d druppels, dat ze voldoende drinkt en verder zij het dan maar zo, hoe vervelend het ook is. Zij schijnt er verder geen last van te hebben want ze is erg actief, energiek en is ook erg bijdehand.
 
Hi,

Zoals ik al dacht heeft het bij mijn dochter uiteindelijk toch een medische oorzaak.... Amandelen zijn vergroot en kliertjes in de nek zijn helemaal opgezet....

Nu eerst antibiotica kuur, als dit niet aanslaat eerst nog bloedonderzoek en daarna misschien toch amandelen eruit....

Succes met jullie kleine eters...

Groet Nynke
 
Terug
Bovenaan