slecht eten?? wie herkennen dit??

Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar ( over 2 weekjes) en eentje van 5 maanden bijna. De oudste eet de laatste dagen erg slecht, alhoewel gaat het brood er redelijk in. Dit eet hij op een dag ongeveer:

's morgens: "cornflakes"met melk
tussendoor wat fruit ( 3/4 banaan of 1/2 appel) en drinken, roosvicee of choc. melk
's middags: 11/2 boterham á 2
tussendoor koekje of snoepje
drinken ook natuurlijk
's avonds eet hij echt heeeel weinig: we hebben van de week pannenkoeken gebakken waar hij er anders 2 van opeet, nu niets!!! ook van nasi moet hij niets meer weten , wel eens droge witte rijst dan, vlees heefty hij ook niet veel zin in, en macaroni de laatste dagen ook niet. terwijl hij meestal erg veel at hoor!

Ik snap er niets van. we hebben aal geprobeerd om hem t ebelonen, als je je bordje leegeet krijgt je een choc. ei ( ipv toetje dan natuurlijk) of iets dergelijks! Maar dat hielp maar heel kort.
Ik weet niet wat te doen hoor. Is dit een fase,  dat zich vanzelf oplost  of moet ik er iets aan gaan doen??
Herkent iemand dit?

Groetjes Vivian
 
Hoi vivian,


Mij is verteld dat peutertjes van rond de 2 jaar altijd wat minder gaan eten, of slechter, hoe je het noemen wil. Vanaf ongeveer de leeftijd van 2 jaar groeien ze al een heel stuk minder snel als in de eerste 2 jaar. En dat dat dus de reden kan zijn. Dat gaat ook wel weer over hoor. Mijn nichtje van 2 en half heeft dit ook. Die eet echt zo ontzettend weinig op een dag. Maar niet dat ze qua gewicht en lengte omlaag gaat. Die gaat gewoon als het gemiddelde.
Anders kan je het altijd op het buro even vragen.

liefs kim
 
Ik herken het, mijn zoontje was anderhalf toen hij moeilijk ging eten. Wat ik in elk geval heb veranderd toen, is smiddags warm eten geven met toetje ipv savonds. Hij heeft dan meer energie en heeft een hele morgen gespeeld. Ik merkte dat hij savonds te moe was en lusteloos was.

Dat heeft een tijdje geholpen.

toen werd het weer moeilijker, en heb ik het tussendoortje smorgens weggelaten. Dus smorgens krijgt hij of brood of cornflakes of koek met honing, altijd wat anders, dan een hele morgen niks, hij mag alleen een halve beker karnemelk of water drinken, en om half twaalf zit hij al te zeuren om eten. Dan eet hij zijn bordje met groenten en vlees helemaal leeg en eet hij ook nog eens een toetje van yoghurt.

dan slaapt hij een uurtje later, of blijft hij wakker op zijn kamertje, want slapen gaat ook niet meer.

Om drie uur mag hij de kamer uit en dan pas krijgt hij fruit, als dat op is en hij heeft nog zin, dan mag hij een koekje, gewoon met water. En 's avonds om zes uur of halfzes gaat een boterham er nog wel in. Dus ik heb het idee dat doordat ik smiddags warm eten geef en smorgens meer geen tussendoortje, het me aardig gelukt is hem zijn eten te geven.

Ik hoop dat ik je hiermee wat advies heb kunnen geven.

Jo
 
hoi,

Ik herken het ook bij mij dochter. Ze is ruim 2 en half en heeft dat in fases. Een periode eet ze goed en dan weer een weekje slecht. Met name het avond eten wil wel eens wat problemen geven. Wees er niet op gebrand dat hij moet eten. Zoals ik het zie krijgt hij toch nog voldoende binnen. Geef hem dan alleen geen toetje omdat hij niet gegeten heeft. Ze hebben genoeg reserves en door het feit (bij mijn dochter dan) dat ze geen toetje krijgt pakt ze het toch vrij snel weer op want voor een toetje is altijd plek. Ik ben wel wat minder drinken gaan geven want ze dronk wel erg veel hoor en dat hielp ook al een stuk. Hou het wel in de gaten natuurlijk.
Succes ermee

Groetjes Francisca

 
Terug
Bovenaan