Slecht eten

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon van 5 maanden eet al een maand slecht. Hij at voorheen 5 flessen van 180 en had daar soms zelfs geen genoeg aan. </p><p>Nu dus sinds een maand krijgt die als het even lukt 4 flessen op een dag, ook van 180 maar laat er makkelijk 60/80 ml van staan. Hij duwt de fles dan echt uit zijn mond en krijgen met geen mogelijkheid meer eten er in.</p><p>Fruit/groente vind die nog helemaal niks (proberen het wel dagelijks).</p><p>Snachts komt die ook ineens weer een maand, terwijl die eerst doorsliep.</p><p>We dachten eerst dat het een sprong was maar hij doet het al sinds 12 juli.. </p><p>Heeft iemand enig idee hoe het komt en wat we kunnen doen? </p><p>Er komt ook een tandje door maar hebben niet het idee dat die daar veel last van heeft.. </p>

Wij bieden nu overdag vaker (6x) een flesje aan. Dit omdat ze met 4 flessen ook niet genoeg dronk. Misschien niet ideaal maar liever vaker voeden dan s nachts mijn bedje uit . 

Bij mij zijn dit echt sprongetjes. Fles uitspugen, maar toch weer willen drinken.. krijsen als hij de fles weer in zn mond zit.. dan haal ik hem eruit, gillen dat hij hem wil. Slechter drinken.. flessen duren veel langer dan anders. En dan in een keer is het klaar en lijkt hij alle verloren ml in te willen halen haha..

Herkenbaar.onze dochter had ook rond deze leeftijd een maand lang dat ze niet goede wilde drinken. Ik heb toen meer hapjes aangeboden (vijf dagen achter elkaar hetzelfde, dan wennen ze aan de smaak en structuur) en vaker aanleggen. Misschien helpt het om kleinere flessen aan te bieden? Daarnaast is mij ook altijd verteld. Een gezonde baby past goed op zichzelf en zal wel laten weten wanneer ie honger en/of iets anders wilt. In dit geval heeft ie dus iets minder voeding nodig. Behalve in de nacht. Kun je tijdens de laatste voeding ook niet iets meer geven? 
Naast mijn gedachtes van hierboven, hielp het mij ook om op een rustige plek te voeden. Ik voed nu alleen nog maar op haar kamer. 

Terug
Bovenaan