Inderdaad, let it go. Maar lastig is het wel.
Mijn jongste dochter is 2.5 en sinds ze een maand of 10 is al heel kieskeurig. Ze eet fruit wel goed (meestal) soms een week lang geen bananen, dan juist weer een volle week alleen bananen. Zucht.
Qua warm eten eet ze alleen gekookte aardappelen met broccoli aardig goed, en friet en pannenkoeken... af en toe wat droge pasta.
Wraps, rijst, gebakken aardappelen etc wil ze niet. Ik zorg dat ik 1 a 2x per week broccoli eet zodat ze iets aan groente binnen krijgt. Maar als ze besluit vandaag toch geen broccoli te willen, weigert ze gewoon. Ook al at ze het gisteren wel.
Dus t is een zoektocht. Ik heb alles al geprobeerd maar uiteindelijk heeft ze altijd de langste adem, ze houdt heeeeel lang vol. Dus ze eet wat de pot schaft, al eet ze dan dus meestal niks. Op dagen dat ze echt niks gegeten heeft, krijgt ze om 19.00 nog een boterham met pindakaas en een banaan ofzo, zodat ze wel iets in d'r buik heeft. Friet krijgt ze 1x per week, pannenkoeken 1x per maand dus daar moet ze het mee doen
Verder bied ik om 17.00 altijd een bakje rauwkost aan (komkommer, paprika, tomaat) m'n oudste dochter van 4 eet alles op. M'n jongste eet soms weken niks daarvan, dan ineens eet ze een week lang toch komkommer. Dus alles wat erin gaat is mooi meegenomen, al is het meestal niet zoveel.
Ik probeer me er vooral niet te druk om te maken. Ze groeit goed, ziet er goed uit en eet gelukkig dus wel goed fruit. Dagelijks een appel, peer, frambozen en druiven zijn favoriet. Dat bied ik maar extra aan, en verder neem ik genoegen met een avondmaaltijd van 10 stuks droge gekookte pasta.. zucht..