slecht eten?


Hoi allemaal

toch nog maar weer even een vraagje van mij en ben benieuwd of jullie het herkennen, ik ben nu 33w3d zwanger van mijn 1e kindje, en tot voor een paar weken terug had ik ontzettend veel zin in eten en at ik ook behoorlijk veel..
ik merk nu aan mezelf dat ik amper zin heb in eten, ik heb helemaal geen honger en heb eigenlijk ook nergens zin in.
het word nu wel lastig om te gaan bepalen wat ik moet eten, heb al een keer soep op van de week, heeft iemand een idee? en kan het kloppen dat je in de laatste 10 weken minder trek hebt?

liefs sarah
 
Hé Sarah,

Gaat het alweer een beetje met je? Heb je nog wat aan de tips gehad, voor wat betreft je "vriendin"?

Nou even over je vraag hoor. Dat is wel heel toevallig wat je vraagt over het eten, want ik heb dat ook sinds een paar weekjes. Het lijkt wel of ik de misselijkheid aan het einde van m'n zwangerschap krijg. Mijn vriendin was dat in het begin van haar zwangerschap en ik aan het einde. Eigenlijk wel grappig. Ik krijg hoofdzakelijk 's-middags en 's-avonds geen hap eten door m'n keel en 's-morgens kan ik er geen genoeg van krijgen. Stom he? En dan 's-nachts heb ik wel maagzuur. Dan vraag ik mij wel eens af waar dat van komt, want ik eet haast niets en sowiezo 's-avonds voor het slapen gaan niet.

Ik denk dat het komt omdat je kindje zo groot wordt en tja ik weet het eigenlijk niet hoor. Hi Hi. Ik sla een beetje op hol geloof ik door de hormonen. Ik dacht het wel even te weten.

We moeten maar wachten op een berichtje van een expert.

Succes met eten!

Groetjes,
Sabrina 32,2 wkn 1e kindje
 
Hoi!

Wat een heerlijk forum is dit toch..herkenning!
Ik ben vandaag precies 33 weken zwanger en heb nergens meer zin in. Het avond eten maak ik, omdat mijn man en dochtertje moeten eten maar voor mezelf hoeft het echt niet. Ik wordt op het moment trouwens wel 's nachts wakker met een knorrende maag..

Over twee weken viert mijn oma haar verjaardag en we gaan daan ook uit eten bij de chinees...blgh..moet er nu al niet aan denken..en dat terwijl ik het normaal best lekker vind.

Naast mijn tegenzin om te eten heb ik opeens ook last van een insectenangst. Normaal pak ik ze beet en gooi ik ze het raam uit.. Nu roep ik mijn man maar..Herkennen jullie dat ook?

Nou, verhonger niet en succes met alles!

Groetjes Maartje
 
Hoi!

Wat een heerlijk forum is dit toch..herkenning!
Ik ben vandaag precies 33 weken zwanger en heb nergens meer zin in. Het avond eten maak ik, omdat mijn man en dochtertje moeten eten maar voor mezelf hoeft het echt niet. Ik wordt op het moment trouwens wel 's nachts wakker met een knorrende maag..

Over twee weken viert mijn oma haar verjaardag en we gaan daan ook uit eten bij de chinees...blgh..moet er nu al niet aan denken..en dat terwijl ik het normaal best lekker vind.

Naast mijn tegenzin om te eten heb ik opeens ook last van een insectenangst. Normaal pak ik ze beet en gooi ik ze het raam uit.. Nu roep ik mijn man maar..Herkennen jullie dat ook?

Nou, verhonger niet en succes met alles!

Groetjes Maartje
 
Hoi Hoi.
Ik ken jullie probleem niet echt, ik heb juist nu aan het einde van mijn zwangerschap mijn eetlust een beetje terug alhoewel ik niet teveel tegelijk kan eten vanwege de beeb die in de weg zit bij mijn maag.
Ik ben trouwens niet misselijk gewwest mijn hele zwangerschap, maar wel rond de 33 weken last gehad van maagzuuraanvallen en dan ook vooral s' avonds en wat bij mij geholpen heeft is mijn hoofdeinde omhoog doen zodat je slokdatm niet recht komt ( je mond hoger ligt dan je maag) dan komt het in ieder geval niet zo omhoog zetten.
Dit was bij mij trouwens na een weeek of drie weer over dus hopenlijk bij jullie ook maar tijdelijk.
veel sterkte en succes groetjes Tina(39+3)
 
Hey Sarah,

Ik ben ongeveer 6 weken zwanger maar ik heb ook totaal geen eetlust. En dat komt niet omdat ik misselijk ben of wat dan ook. Ik heb gewoon geen honger. En als ik denk dat ik wel honger heb, is het met een hap helemaal weg. Dus ik ken het gevoel wel alleen is het bij mij is het begin van de zwangerschap.

Ik hoop voor je dat je heel snel weer je eetlust terug vind... En alle kleine hapjes helpen hoor!!!

Liefs,

Danielle, 22 jaar, 6wkn 1e kindje
 
Hoi hoi,

Ik herken het ook, sinds een week heb ik de grootste moeite met het bepalen van wat ik eet! Ik heb nergens zin in, ja fruit, vooral druiven, kan me er helemaal klem in eten. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet, je moet toch je groentes enzo binnen krijgen. Ik eet dan ook maar met regelmaat een komkommer of wat tomaten, is immers toch ook groente? Ik vind het wel vervelend, want het enige wat ik kan bedenken is een soepje met broodje kaas uit de oven, maar ja om dat nou elke avond te eten. Ik slik al de hele zwangerschap gravitamon, een preperaat voor zwangere vrouwen, dan krijg ik toch iets van al die voedingsstoffen binnen denk ik dan nu maar.
Nou meiden, heel veel succes met het samenstellen van een 'evenwichtig menu' en ach nog een paar weken, dan eten we weer voor ons zelf, tenminste......

groetjes kirsten
32w
 
Ik weet wel wat ik wil eten hoor!!!!

Broodje filet american met uitjes.....of een broodje half om. Ik vind bier zelfs lekker ruiken!!!! Lijkt me dan ook heerlijk om op een zonnig terras een mexicaans biertje te bestellen

Of een carpaccio en een kaasplankje...

Nou ja ik moet nog even geduld hebben denk ik...

groetjes,

Sandra (35+2)
 
Terug
Bovenaan