slecht eten!!

Mijn dochtertje eet vanaf het begin al slecht.

In het ziekenhuis kreeg ze nutrilon pepti i.v.m. mogelijk allergieen.
Eenmaal thuis kreeg ze borstvoeding, maar na 5 minuten was ze klaar.
Toen we na 3 weken naar de kinderarts moesten bleek dat ze nog 300 gr onder haar geboortegewicht(3500 gr) zat.
Ik ben toe gestopt met borstvoeding en overgestapt op nutrilon hypo-allergeen.

Dit ging redelijk tot nutricia besloot om de smaakt te verbeteren, nou is ze er dus allergies voor.
Dat is niet echt een probleem, gewoon andere melk en het gaat weer goed.

Probleem is alleen dat ze vaak d'r fles niet leeg drinkt.
Ze krijgt 4 flessen op de dag van 200ml, maar meestal drinkt ze maar de helft op.
En bijkomend is nu ook dat ik d'r niet meer wakker kan krijgen, wat ik ook probeer ze blijft gewoon slapen.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Groetje Bianca
 
Hallo Bianca,
Zo te lezen is jouw dochtertje ongeveer net zo oud als de mijne. Eva is nu ook ca. 4,5 mnd en weegt ongeveer 5,5 kg. Zij krijgt 5 flessen van 175 cc op een dag.
Misschien is jouw dochter ook nog niet toe aan 5 van die hele grote flessen.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn ideetje.\Succes ermee

gr,
YOlanda K
 
Hoi Bianca,
mijn dochter Dieke is ook geen goede eter. Als ze wakker is drinkt ze amper, maar als ze doezelt drinkt ze zo 80-100 ml! Wat ik doe is proberen haar zoveel mogelijk slapend uit bed te halen, de fles in haar mond stoppen(ze 'zoekt' de speen wel) en dat wat vaker op de dag (7-8 keer). Zo krijgt ze tussen de 600 en 700 ml per dag binnen. Meer lukt echt niet.
Ontwikkeld je dochter zich verder wel prima (brabbelen, hoofd oprichten enz)?
Groetjes Meta
 
Hoi Bianca,

mijn zoontje van 8 maanden is ook een zeer slechte eter. Hij heeft zelfs 8 weken lang een voedingssonde gehad, omdat hij afviel in plaats van groeien. Ik geef hem nu vaker de fles en zo krijgt hij toch tussen de 500 en 600 cc binnen per dag. Hij krijgt nu ook fruithapje en "diner". Hij begint dat steeds lekker te vinden. Soms is het frustrerend dat ze niet willen eten, maar probeer het te accepteren.
Succes ermee!!
 
Ze ontwikkeld zich volgens mijn prima.
En ik heb nou voor 1 september een afspraak bij de diëtiste, om te helpen bij het introduceren van normalen voeding.
Eigenlijk zou ze nog niets anders dan melk mogen, maar omdat dat zo slecht gaat gaan we het toch proberen.
De afgelopen twee weken is ze namelijk maar heel weinig aangekomen.

Ik heb al vaker geprobeerd om meer flessen te geven, maar het resultaat is dat ze dan nog minder drink, waarschijnlijk omdat ze dan geen honger gevoel meer krijgt.

Groetjes Bianca
 
Ik wil even laten weten dat ik EINDELIJK zo blij ben te lezen dat Dieke niet de enige slechte eter is. Ik ging zo twijfelen aan mezelf... Dit sterkt me weer, bedankt.
Groetjes Meta
 
Ik vind het ook wel fijn om te weten dat Renske niet de enige is doe zo moeilijk is met eten.
Ze zeggen op de cb telkens wel dat het niet erg is, maar je gaat toch aan je zelf twijfelen.

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan