Slecht eten






Mijn dochter van inmiddels 11 maanden eet de laatste tijd erg slecht naar mijn mening.

Dit is wat ze eet:

09.00 wakker en flesje 240 cc
dan gaat ze weer slapen want wakker houden lukt niet echt
12.00 Vers fruithapje en ze eet maar de helft op +/- 12 lepeltjes en dan spuugt ze de rest uit.
Ze krijgt tussendoor nog een koekje en dan gaat ze weer slapen.
15.00 boterham met jam en ze eet een halve boterham op de rest spuugt ze weer uit.
+/- 18.00 middageten (aardappels vlees en groente) eet ze hetzelfde als het fruithapje 12 lepeltjes en de rest spuugt ze weer uit.
20.00 flesje en dan gaat ze naar bed.

Ik ben echt hopeloos en maak me zorgen over haar.
Is dit overdreven of hebben de meeste kindjes van deze leeftijd dit?
Kan het ook zijn dat de kiezen doorkomen dat ze zo weinig eet?

Groetjes liesbeth

 
tja mams,
ik weet het niet hoor, mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden maar het kan idd gewoon zo zijn dat ze misschien last heeft van haar mondje! Als jij last hebt van je mond, kiespijn oid.. dan eet je ook minder..

succes!

groetjes bren
 
Hoi, ik zou het even vragen op het cb, maar toen mijn zoontje een periode minder at, ja ja rond elf maanden zei ze dat je maar moet denken dat het hele kleine mensjes zijn met een heel klein maagje en daar past niet veel in, als ze van alles maar wat naar binnen krijgen is het goed. En als ze maar goed groeien en levenslustig zijn. Maar ja, dan lees je weer ergens wat ze per dag nodig hebben en steekt de onzekerheidsduivel weer de kop op...
Mag ik vragen waarom je sávonds nog een fles geeft? Mijn zoontje hoefde hem van het cb al rond 7 of 8 maanden niet meer, misschien eet ze dan wat meer, en sóchtends groeipap van de melk maken, dan krijgt ze meer granen naar binnen en geef je melk bij haar boterham s'middags als je de laatste fles laat vallen, of lust ze geen pap? Helpt het trouwens niet als je haar probeert af te leiden tijdens het eten? Of heb je dat al geprobeerd? We hebben even een periode gehad dat hij steeds een glazenonderzettertje in zijn handen wou hebben en dan at hij wel, en nu wilt hij, dit is geloof ik al de derde keer dat ik dit typ haha, in andere berichtjes dan, zelf een lepel vast houden en daarmee mag hij in zijn eten prutten, lekkere bende!, en voer ik hem met een andere lepel en dat gaat nu meestal prima.
Ik zal mijn schema hier neerzetten, misschien heb je er iets aan, alleen slaapt hij anders dan jouw kindje:
ong. 07.00 uur wakker en dan bordje pap van 200 ml hvmelk en een flesje diksap
rond 10.30 uur fruithap en diksap
11.30 uur slapen tot ong. 14.00 uur
14.00 uur tussen 1 en 2 boterhammen met beleg, 100 ml hvmelk en diksap
17.30 uur warm eten, toetje (yogolino of danoontje) en diksap
rond 18.30 lekker in bad
rond 19.00 uur slapen
Tussendoortjes krijgt hij bijna niet omdat hij best lang over zijn bammetje doet, dus als ik dan nog wat geef heeft hij nniet genoeg honger sávonds, ik geef wel eens een soepstengel ofzo als ik onderweg ben met hem maar thuis eigenlijk nooit. Diksap vervang ik tegenwoordig ook wel eens door water want hij drinkt best veel, zelfs naast zijn melk s'middags wil hij nog drinken.
Succes ermee!
 
hmm, en als je nou het fruithapje en de boterham omdraait? misschien heeft ze meer honger na haar slaapje en een boterham is wat zwaarder, sóchtends hebben ze daar meestalmeer behoefte aan dan s'middags aan iets zwaars. Hij krijgt hem bij mij ook laat vanwege zijn slaaptijd, na zijn pap sóchtends heeft hij geen trek in brood maar fruit wel omdat dat lichter is, maar na zijn slaapje heeft hij honger en gaan die boterhammen er wel in! Nou, ik weet niets meer hoor! Ik hoop echt dat je er iets aan hebt want die onzekerheid is niet leuk, en je zou toch verwachten dat je potjan driedubbeltjes na 11 maanden alles wel weet toch? Nou, die van mij is nu bijna 14 maanden en ik weet het af en toe nog niet haha! Maar al doende leren wij ook toch? Groetjes, Hedy
 
Terug
Bovenaan