slecht eten

Sinds een anderhalf week eet Enzo beroerd. 's morgens eet hij 2 stukjes brood, 's middags hetzelfde en zijn avondeten is helemaal om te huilen.
Met moeite eet hij een beetje groente op. Fruit gruwelt hij ineens helemaal ook van....
Hij eet nog wel zijn toetje op en hij is ook niet vies van koekjes. Meneer heeft overduidelijk lekkerhonger. Dus hij krijgt nu ook geen tussendoortjes meer maar ook dat wekt niet meer eetlust op.....

Het zal wel weer een periode zijn.Ik doe maar niet moeilijk, eet hij niet dan eet hij niet anders wordt het zón machtstrijd. En dan eet hij misschien helemaal niks meer.

zucht....

liefs
di silva

Hoi !!

Hier idem dito.... onze tweeling eet nu ook slecht. En inderdaad is het slimste om er niet moeilijk over te doen. Eten ze niet, dan niet !! Straffen en een strijd aan tafel werkt alleen maar averechts...

Het is moeilijk om het te zien, maar ik heb wel een paar tips, misschien heb je het al geprobeerd, anders misschien iets voor anderen:

's morgens als ontbijt muesli met melk (mijn dochtertje eet 's morgens alleen maar dit en vraagt er zelf om, geen brood maar dit is een zeer goed alternatief en ze smult ervan !)

's avonds soep (oftewel een bordje met groenten in bouillon !! als ik zeg we eten soep zitten ze allebei meteen te glunderen, ach, dan maar zo en dan  hebben  ze toch ook de groenten op, ik doe zo min mogelijk "nat" erin, zodat ze echt de groenten eten en doe er meestal wat gehakt door, soms gebroken spagetti of soms stukjes aardappel)

er is ook iets nieuws van Brinta: Hoelahoops, dit krijgen ze als "tussendoortje" in een bakje, ook weer goed als ze weinig gegeten hebben, want dit staat als volwaardige vervanger van brood.

Nou, misschien kun je hier iets mee en hou je haaks.... mij lukt het niet altijd hoor....
maar te lezen dat je niet de enige bent met een "probleem" lucht mij dan wel weer op !!

Groetjes Marasje
mv tweeling bijna 2 !!

hoi,

Thijs eet de laatste maand ook heel slecht, en dat terwijl hij daarvoor alles at van witlof tot paprikasoep.
Nu haalt hij de aller kleintste groentestukjes uit de macaroni vandaan.
Ik laat 'm maar, ga er vanuit dat alles vanzelf goed komt. Strijden heeft toch geen zin.
Als hij echt honger krijgt eet hij wel.

Groetjes
Jama
mv Thijs

kindjes die zichzelf echt uithongeren zijn erg zeldzaam heb ik me laten vertellen. Dus het zal idd even doorbijten zijn...voor jou. Hij gaat vast vanzelf weer eten. Als jij er voor zorgt dat het gezellig is aan tafel werkt dat heel uitnodigend.... heb ik me laten vertellen

Als mijn moeder langskomt schuift die zo een heel bord vol eten inclusief groenten bij Rêve naar binnen.....terwijl wij er echt ons best voor moeten doen en dreigen dat er anders geen toetje volgt...

liefs

Esther

Ook hier momenteel een slechte eter, al een paar weken. Op zich niet zo raar, want hij krijgt zijn laatste kiesjes. Er zijn er nu 2 doorgekomen. De poepbroeken en de geïrriteerde billen zijn ook een onderdeel van dit probleem, dus ik ga er van uit dat wanneer al zijn kiesjes door zijn, het probleem ook weer opgelost is.

Groetjes Fonske.

p.s Merijn heeft ook zo'n fase gehad waarin hij erg slecht at en het CB attendeerde me er toen op er zeker geen halszaak van te gaan maken. Als ze de behoefte hebben aan voedingsstoffen gaan ze vanzelf eten. Af en toe nog wat moeilijk, maar het gaat me nu beter af als met Merijn!

Hier nog een slechte eter. Alleen op het kdv eet meneer 3!!!! sneetjes brood. Voor de rest weinig. Ja snoep maar daar trapt mama niet in haha. Thomas vindt groenteballen bij de ah erg lekker! Dat is ook een van de weinige dingen dat hij eet. Ze zeggen dat het een periode is. Ik hoop dat dat snel over is want dat duurt hier al zo'n klein jaar.

wat apart is dat toch, al die peuters die bijna allemaal de nee,wil ik niet fase meemaken als het eten betreft, ppfff!

hier ook hoor, warm eten gaat wel bijna altijd goed, het is geen dikke eter maar hij probeert het wel gelukkig. Vlees is wel favoriet, dus hij moet van ons eerst 2 happen groente/aardappel en dan krijgt hij 1 hapje vlees. verder negeren wij hem ook als hij aan het klieren is met het eten (behalve als hij iets doet wat we echt niet willen natuurlijk) en voila dan gaat ie soms spontaan eten.

Fruit is hier wel een groot issue, zelf verse sinaasappelsap blieft meneer niet meer. Soms uit een potje gaat nog, een banaan nog wel, op de creche ziet ie anderen dus ach daar krijgen ze er ook wel een paar hapjes in, maar ik heb nog nooit een kind gehad dat heerlijk druiven of kersen ofzo zat te smikkelen
ook smoothies al geprobeerd, ach paar slokjes gaat wel maar dan hoeft ie t niet meer, hoe kunnen ze toch zo goed weten dat dat fruit is he??!!!

ik merk wel dat ik er steeds relaxter onder ben, heerlijk!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan