Slecht etende dochter, kunnen jullie mij helpen???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik ben van het najaar 2007 forum maar wil jullie graag even deze vraag stellen. Onze dochter is van 15-10-2007 en eet al een hele tijd heel slecht, moeten haar afleiden met speelgoed anders krijgen we er niks in.
Brood en warm eten is nu weer helemaal een drama, brood eet ze nu als we geluk hebben mischien 6 klein stukjes en warm eten is ook zeer weinig.
Hebben jullie dit ook bij jullie kindjes meegemaakt zal het gewoon weer zo'n fase zijn waar ze inzitten? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Groetjes Kim

Hoi,

Zoals ik het lees is je dochter nu 1 jaar. Dan begint vaak de periode van minder eten, omdat ze ook minder groeien. In het eerste jaar groeien ze zo hard en dat is het tweede jaar niet meer. Ik heb hier al meer topics gelezen (een tijdje geleden) over kinderen die na de eerste verjaardag opeens minder gingen eten. Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat je het op deze manier (afleiden enz.) al goed doet. Makkelijk gezegd, maar probeer er geen drama van te maken. Je kindje voelt snel aan dat eten dan niks leuks meer is, omdat ze iets moet wat ze niet wil. Je moet in gedachte houden dat kinderen echt niet veel nodig hebben om te groeien. Ze geven vaak zelf heel goed aan of ze wel of niet genoeg hebben.
Mijn dochter eet de hele dag best goed, alleen tijdens het avondeten niet zo. Ik dring dan nooit aan. Ik denk dat dit het beste werkt. Maar ze is ook goed van gewicht en eet de andere eetmomenten wel goed. Als je dochter echt een hele periode heel slecht eet, dan zou ik me ook zorgen maken hoor! Ik zou het dan bespreken op het CB of bij de huisarts.

Succes ermee!
Groetjes Babybelle

Hai,

Helaas een herkenbaar verhaal. Wij moeten hier ook afleiden. Het is een fase.... Ze ondekken een eigen willetje en dat zullen we weten ook! Als Mette nu moeilijk doet negeren we haar en eten we zelf gewoon door. Ze wordt dan wel eens boos en gaat met de boel gooien maar uiteindelijk gaat ze dan toch maar eten omdat er niemand reageert... Enne als ze een poosje slecht eten dan is dat echt geen drama hoor. Als ze honger krijgt dan bedenkt ze zich vanzelf.

gr.Ing

Hoi Kim,

Nou meid je staat niet alleen in je verhaal hoor, wat al eerrder is gezegd het zijn vaak fases. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat Babybellle schrijft......
Vaak vinden ze ook heerlijk om zelf te experimenteren, dus kleine stukjes groente, aardappel etc en een laken onder de kinderstoel voor de kruimels

succes
Achnita

Hallo allemaal,

Onze zoon eet nu zijn brood zelf met zijn handjes! Snijd het in hele kleine stukjes.
Ook de melk drikt hij uit een beker. Gaat goed als ik het half vol doe. Voller gaat het erbij langs! De oefenbekers van difrax had ik eerst, maar dat ging helaas niet op voor ons. Die tijd ervoor deed ik het drinken gewoon met een rietje!

Smorgens gaf ik pap, maar nu ook gewoon brood is veel gezelliger samen ontbijten.

Savonds krijgt hij een slab om zoals een truitje bij de prenetal wel. Stoel dicht tegen de tafel. Hij krijgt dan een eigen lepeltje en eten uit een diep bord. Wij moedigen hem dan aan ( als anderen erbij zouden zitten zouden ze ons soms uitlachen denk ik) ook klappen we en juichen we als het hem zelf lukt een hap naar binnen te krijgen!

Nu krijgt hij zelf de happen na binnen naar een 2 tot 3 weken en eet lekker mee! Wel hebben wij ook een kleine lepel en lepelen af en toe ook even een beetje naar binnen en dan gaat zijn mondje ook vanzelf open!
De Yoghurt en Vla doen wij zelf nog maar als hij dat ziet heeft hij er altijd zin in!

Doen we het niet zo dan gaat het erg traag en krijgen we gedoe om het eten naar binnen te krijgen!

Misschien hebben jullie wat aan onze ervaring.

Groeten

Diarich

Lekker laten gaan hoor. Geen aandacht aan besteden, dan gaan ze vanzelf eten.

groetjes Mariska

Maak je niet al teveel zorgen, ook al doe je dat natuurlijk wel,  zolang ze goed drinkt, en ik denk dat ze ook nog wel flesjes krijgt met melk, daar zit ook een hoop in!
Net als Diarich is het bij ons elke avond een soort show! Mensen die met ons mee eten verklaren ons voor gek haha, maar ja het helpt wel!
Ze wou nooit van ons van een lepeltje eten, dus at ze al snel zelf, alles in stukjes op d'r bordje, en zelf lekker smeren. Eerst was het echt een puinhoop, maar al snel leerde ze de stukjes netjes te pakken en ook d'r mond te bereiken! :)
Ze eet soms met een vorkje, maar meestal met d'r handjes.   Ze heeft eigenlijk zo leren eten, ik leg van alles op d'r bordje en ze pakt het zelf.
Als ze klaar is hebben we haar geleerd om d'r bordje op de tafel te zetten, ze schuift hem dus naar voren, want als ze niet meer wou ging ze woest door d'r bordje smeren zodat alles op de grond viel :(
En wat wij als regel hebben hier is; aan tafel eten moet gezellig zijn, dus geen strijd aangaan, niks moeten, en niet heel peuterig zijn als ze zo knoeien.
Heel veel belonen, en inderdaad klappen, gek doen, en juichen!
succes!

Heel herkenbaar idd,

Je moet idd niet puchen willen ze niet dan niet, eten moet leuk zijn geen drama.
Stukjes vlees en groente in een kringetje leggen en zeker weten dat ze wat gaan proeven.
Komt vanzelf weer goed!

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan