Ik weet niet goed waar dit stukje eigenlijk hoort, ik zie nergens een forum over opvoeding, dus ik zet het maar hier neer. Mijn oudste dochter is bijna 4 en de jongste negen maanden en ze gaat altijd heel leuk met haar om, tenminste als we toekijken. Omhelzingen, kusjes, helpen met zitten enz. Maar vanmorgen was ik even in de keuken en ik hoor ineens de jongste piepen. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik ging kijken, de jongste lag op haar buikje op de grond en de oudste zat gewoon boven op haar tv te kijken! Alsof ze een kussentje was ofzo! Ze zat zo'n beetje op haar kontje. Ik ben heel erg kwaad geworden en hoop dat dat overgekomen is, maar nu ben ik bang om haar ook maar een seconde alleen te laten, zelfs met de deur naar de keuken open (die deur kan je ook doorheen kijken, er zit glas in). Twee maanden terug heb ik gezien hoe ze in de auto voordat ze in haar stoeltje zat, en ik net om de auto heen liep, haar zusje op het wangetje tikte. Het was niet hard, maar het was echt bedoeld als slaan, niet als aaien. Hoe kan ik het tot haar door laten dringen dat haar zusje ook een persoontje is net als zij, en dat ze haar niet pijn mag doen? Ik vind dat ze hier toch oud genoeg voor moet zijn.