Slecht gegeten HELP

Hoi allemaal,
Ik heb het afgelopen weekend (zaterdag én zondag) niet echt goed en gezond gegeten. Zondagmiddag heb ik eigenlijk helemaal niet gegeten door omstandigheden. Ik ben nu ruim 11 weken zwanger. Moet ik mij ongerust maken?
 
hoi,

ik heb toevallig net gehoord dat het hormoon HCG ervoor zorgt dat je kindje toch voedingsstoffen krijgt en toch groeit, zelfs als je te weinig eet. ik heb hioer over nagedacht en ik denk dat dat wel klopt. in de eerste 12 week groeit het kindje ongelooflijk hard, van niks naar iets zullen we maar zeggen. en raad eens wanneer de meeste mensen misselijk zijn tijdens de zwangerschap! de eerste 12 week! en daarvoor is dat hormoon dus ook, want anders zou iedereen die geen eten binnen kan houden, gelijk zijn kind maar kunnen opgeven. want dat zal wel eens heel slecht kunnen zijn voor dat kind. nou, als je bij alles wat je doet en laat gaat denken; wat doet dit met mijn kind, dan heb je toch ook geen leven meer?
ga gewoon lekker op je eigen gevoel af. maak je niet zo druk en geloof niet gelijk wat een ander zegt. doe het lekker zelf, dan komt het best goed.
 
Hoi,

Zolang je geen rauw vlees hebt gegeten denk ik dat het wel mee zal vallen. Iedereen eet toch wel eens in de week (minimaal) een minder gezonde maaltijd. En wat nou met de verjaardagen en bijvoorbeeld de feestdagen die er straks weer aankomen, dan is iedereen toch wel meer aan het 'zondigen'?!
Zolang je niet dagelijks ongezond eet zou ik me niet druk maken.

Groetjes
 
En vanaf nu lekker gewoon gevarieerd eten he?
Er zijn dingen die je niet mag eten, rauwe melkproducten, rauw vlees, te veel lever (vit a). Kijk er eens naar en probeer daar wel iets mee te doen.
Misschien kun je standaard 'n appel of zo in je tas doen? Dat als het er niet van komt je toch een gezonde snack kunt pakken. Waarschijnlijk voel je jezelf ook beter als je regelmatig iets eet.
Succes.
 
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, je kindje neemt wel wat hij of zij nodig heeft.

Maar, ik zou er toch op letten als ik jou was dat je goed eet, het is toch wel belangrijk, je wilt toch dat je kindje goed groeit en dat je zelf gezond bent.

groetjs, Jane mama van Max
 
nee maak je geen zorgen hoor.
Je baby krijgt voldoende hij haald het belangerijkste wat het nodig heeft. Dat denkt iedereen dat je veel en echt goed moet eten. Eet gewoon normaal ,als je trek hebt eet dan maar je hoeft niet te overdrijven.
 
Ik zou me nergens zorgen over maken zolang je geen rauw vlees eet en franse kazen 'au lait cru'. Een van de belangrijkste dingen is volgens mij dat je je prettig voelt, want dat is goed voor de baby. En als dat is door een jezelf te verwennen door 'fout' te eten, dan is dat helemaal niet erg. Als je maar zorgt dat je genoeg vitaminen etc naar binnen krijgt. Dus: enjoy! Je lichaam zorgt wel voor de rest.

 
Terug
Bovenaan