Slecht gegeten tijdens begin zwangerschap.

<p>Hi dames,</p><p>Ik zit ergens mee en wil het gewoon even bij jullie kwijt. Ik ben pas achter gekomen dat ik zwanger ben, maar heb ik dus blijkbaar tijdens mijn zwangerschap wijntje, sushi en dingen met mayonaise etc gegen :(</p><p>Tja ik snap wel dat t kan gebeuren je weet nou eenmaal niet altijd dat je zwanger bent..maar heeft het zo vroeg nou echt invloed op de baby??</p><p>Alvast bedankt!!</p><p>Groetjes xxx</p>

Ik was tijdens kerst en oud en nieuw zwanger terwijl mijn testen toen nog negatief waren dus heb nog een aantal keer flink gedronken, heb een gezonde zoon. Mayonaise ben ik nooit mee gestopt 

Maak je geen zorgen, als je vanaf nu gewoon dat soort voedingsmiddelen laat staan kan het echt geen kwaad. Ik heb zelf ook alles gegeten wat niet mocht voordat ik ontdekte dat ik zwanger was en heb een gezond kind gekregen. Later in mijn zwangerschap ben ik ook nog weleens de mist in gegaan met een kaasje waarvan ik dacht dat ik het mocht en uiteindelijk het rauwe melk bleek te bevatten. 

Alleen mayonaise snap ik niet? Als je gewoon een kant en klare uit een tube of pot eet kan het geen kwaad. 

Hier ook alcohol gedronken en carpaccio gegeten terwijl ik al zwanger was (maar het nog niet wist uiteraard) en intussen hebben wij een gezonde jongen gekregen (geboren met 39+6) ?

Mijn verloskundige zegt altijd; die eerste weken zijn een mooi trucje van moeder natuur. Heel veel vrouwen hebben dan nog niet door dat ze zwanger zijn en de placenta is dan nog niet ontwikkeld en het heeft weinig invloed op j́e kindje (vruchtje is het dan nog). Er zijn veel vrouwen die in de eerste weken nog gedronken, gerookt of iets gegeten hebben wat eigenlijk niet mag. Natuurlijk zou het het beste zijn om het vanaf dag 1 helemaal perfect te doen, maar van wat ik heb begrepen kan het in die eerste weken echt niet zo'n kwaad. Als het misgaat, dan is de oorzaak vaker een aanlegfout dan dat het door die dingen komt.
Of je moet echt helemaal los gegaan zijn met van alles, dan zou ik me kunnen voorstellen dat het wel kwaad kan. Maar zo erg is het volgens mij niet toch? 
Maak je er niet al teveel zorgen over en leef vanaf nu lekker gezond voor je kindje. 

Bedankt voor alle reactie! Nee ben inderdaad niet los gegaan met “slecht” eten, was maar 1glaasje wijn en kaas ei etc. Maar ik moet me dus blijkbaar niet echt zorgen maken :) en vanaf nu een beetje opletten. 
Zat er gewoon een beetje mee, Heel erg bedankt allemaal!

Ook ik heb 2 lekkere grote glazen vodka gedronken op een feestje toen ik nog niet wist dat ik al zwanger was. 

volgens de verloskundige kon die ene keer echt geen kwaad !

Ik heb voordat ik wist dat ik zwanger was ook gewoon nog alles gedaan wat niet mocht! Ik was een vaste roker en ben nog een avond wezen stappen en heb toen aardig wat gedronken en gerookt. Ik ben inmiddels 18 weken en vooralsnog ziet alles er goed uit. Maak je geen zorgen en bespreek het des noods met je vk! 

Terug
Bovenaan