Slecht geheugen

<p>Hi!</p><p>Sinds enkele maanden na mijn verlof ben ik weer aan het werk, maar ik merk dat mijn geheugen niet zo goed is. Ik vergeet veel, ben warrig, heb een slechte concentratie. Nu was ik altijd wel wat vergeetachtig, maar sinds mijn tweede zwangerschap vind ik het wel erger geworden. Ik vind het erg vervelend, omdat ik merk dat het me hindert in mijn werk. Na mijn eerste kindje heb ik dit anders meegemaakt, aangezien ik toen overspannen ben geraakt (huilbaby), dus kan het niet zo goed vergelijken. Is dit herkenbaar? Wanneer werd het beter?</p><p>Ander puntje: ik kon hier geen geschikte categorie voor vinden. Er zijn categorieën voor zwanger worden, zwangerschap, bevallen en kraamtijd… maar het zou mooi zijn als er ook een categorie is voor ouders (met gezondheid, relaties etc) zelf. Of heb ik daar misschien overheen gekeken met mijn warrige hoofd? :)</p>

Dat heb ik ook wel een tijdje gehad, ook omdat je zo lang thuis bent en niet met je werk bezig bent. Ik ben sinds eind april weer aan het werk en merk dat ik nu weer de grip op m'n werk heb, ook nadat je een paar weken vakantie heb gehad. Ik heb echt de 9 maanden op, 9 maanden af hormonen en die zijn er nu bijna uit.

Hier ook last van gehad. altijd al idd vergeetachtig geweest, maar tijdens en na bevalling erger geworden. Nu is het 5 maanden geleden sinds de bevalling en vind het echt heel erg.
wel had ik gelezen dat zwangerschapsdementie tot 2 jaar na de bevalling kan doorlopen. Misschien dat? 
succes!

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap veel last van zws dementie gehad. En toen een moeilijke kraamperiode met oa een huilbaby. Maar ik ging toch na 17 weken weer werken. Die eerste 2 maanden vroeg ik me soms echt af wat ik daar deed. Achteraf denk ik dat ik dat ik te snel begonnen ben. Ik kon me niet concentereren. Mijn werktempo was heel erg laag. Ik had de energie niet om het belangrijk te vinden. Na die eerste twee maanden werd het langzaam beter. Ik ontdekte alleen veel fouten in mijn werk uit die tijd. Ik voelde me er heel schuldig over, en heb het toen ook besproken net mijn baas. Die vond het alleen maar goed dat ik wel mijn best deed en dat er vooruitgang in zat. Het leek hem bevorderlijker dan veel maanden thuis zitten. Is ook wel weer zo. Ik denk dat ik ongeveer 8 maanden na de herstart eindelijk dacht: hee ik werk weer snel, maak weinig fouten en voel me on top of things! Fijn gevoel. 
Ik ben nu alleen zwanger van de tweede en erg nieuwsgierig hoe het na dit verlof zal lopen. Hopelijk anders. ??

Ojeee duurt dat zo lang ?? Ik ben 3 maanden geleden bevallen en m’n geheugen is een vergiet en vergeet echt dingen die ik normaal nooit vergat. Ik had er tijdens de zwangerschap al last van maar het is nu nog erger. En het lijkt zelfs erger geworden sinds ik twee weken geleden met de borstvoeding ben gestopt. Geen idee of dit echt verband houdt maar het lijkt in ieder geval zo. Ik lees even mee voor de ervaringen van anderen!

Ik ben nu nog steeds echt hersendood ? allllles moet ik opschrijven en uitspellen voor mezelf ? de jongste is 11 maand ?moet wel zeggen dat de nachtrust nog drama is hier en vooral na terrornachten is het echt bal.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben 7 maanden geleden bevallen, dus dat is ook al best wel een tijdje... :)

Ik las wel een artikel dat je hersenen bij de zwangerschap heel erg veranderen (vergelijkbaar met de mate van verandering in de puberteit) en dat de hippocampus (te maken met geheugen) na zo'n 2 jaar iig weer op oud niveau is. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze de hersenscans voor de zwangerschap en 2 jaar na bevalling pas weer hebben gedaan, dus kan prima zijn dat die hippocampus al na een jaar weer op orde is... maar toch, misschien is die bij mij nog niet helemaal terug in vorm ?

Same here! Vanaf de 1e zwangerschap is mijn hoofd niet meer hetzelfde. Na de zwangerschap bleef dat ook nog. Ik denk ook door de combi ander ritmd/leven en natuurlijk gebroken nachten. Je hebt toch ineens andere prioriteiten waar je met je hoofd mee bezig bent. Na 1.5 jaar zwanger van baby 2. ? Het is alleen nog nooit zo erg geweest als nu. Ik loop naar boven en ben alweer kwijt wat ik ga doen.. hoop dat het na deze zwangerschap een beetje beter gaat worden. Maar we gaan het meemaken ?

Terug
Bovenaan