slecht groeien

Even een vraagje aan alle bv-moeders. Hoe is de groei bij jullie kindjes? Floor is nu 4,5 maanden en is maar 200 gram gegroeid de afgelopen 5 weken. Bij het cb zeiden ze dat dit heel normaal is bij bv. Ik mag haar nog niet bijvoeden ivm haar (vrij ernstige) eczeem. Ze adviseerden om over 5 weken, als we er weer zijn van vakantie, weer te wegen en dan evt rijstebloem in de laatste gekolfde bv te doen. Ik ben benieuwd of er meer moeders dit herkennen? Floor is volgens mijn wkvpk te snel afgeleid om goed te drinken maar is niet ongerust omdat ze heel tevreden is.
groetjes van Ruth

Hai Ruth

Loek was bij de laatste controle 360 gram aangekomen in 3 weken en dat vonden ze te weinig... Tis ook overal anders! Volgens hen moesten bv baby's tot 6 maanden 150 gr per week aankomen. ik maakte me niet zo'n zorgen. Maar nu geef ik Loek overdag vaker een flesje en pap en het valt me op dat hij niet veel drinkt per keer overdag maar 100-120 ml. 's avonds meer, meestal 180-200 toen we hem 's avonds een fles gaven. Pap krijgen we met enige moeite 70-100ml erin. Hij vindt het wel lekker, maar is het eten en zitten snel beu. Echt zo snel mogelijk zo veel mogelijk spaaien!!! Als dat lukt...
Ach, we hebben gewoon een slanke baby! Beter dan overgewicht, al zit hij wel helemaal onderin de curve. Zolang hij maar tevreden is (wel met vaker voeden) en niet afvalt.

Groeten
Rosanne

Hoi Ruth,

Bent was bij de 4-maanden controle maar 60 gram aangekomen in 1 maand dus dat was ook net niets. Ik ben er zelf op gaan letten om meer rust te bieden tijdens het voeden omdat hij toch wel snel afgeleid is door zijn omgeving. Ook voed ik sinds die tijd twee kanten (voorheen 1 kant). Zelf zou ik niet zo snel rijstebloem toevoegen aan je bv. Scheelt bijna niets aan voedingswaarde en is toch bijvoeding.
Zelf ben ik iedere twee weken gaan wegen sindsdien en hij groeide wel wat beter. Hij woog met 4 maanden 6100 gram nu met 6 maanden 6740 gram. De arts hier was nog tevreden. Hij groeit niet hard, maar beweegt ook veel en gebruikt volgens haar hiervoor veel energie. Vanaf 4 maanden wordt als minimum 50 gram per week (gemiddeld over een aantal weken) aangehouden.
Niet te snel bijvoeding laten aanpraten hoor. Als je kindje tevreden is komt alles goed.

Judith

Hoi,

ik geef ook volledige bv en ga elke week naar het c om mijn zoon te laten wegen.
Hij komt elke week ongeveer 200 gram aan.
Wat ik weet is dat 150 gram per week voldoende is.

Mijn zoon is geboren met 3180 gram en 51 cm,
nu is hij 14 weken en is 6450 gram en 61 cm.
Hij is goed aangekomen, maar mocht wel iets langer zijn. Hij is niet te klein, maar ook niet lang.

Hoi,

Ik weet niet hoe Floor tot nu toe groeide, maar het is  heel normaal dat BV kindjes rond de 4 a 5 maanden duidelijk minder hadr gaan groeien. Wij hebben woensdag ook weer  gewogen en ook hier was  onze kleine  duidelijk minder gegroeid dan voorheen. Tot nu toe kwam yanick elke maand wel 1 kilo aan, nu 300 gram. Ons cb gbruikt die groeicurve niet voor de babies die bv krijgen, omdat bv-babies eenmaal heel anders groeien dan kv-babies. Ze vonden dat yanick het prima het doet!

dus, vooral geen zorgen en lekker doorgaan!

danny was vorige maand een kilo gegroeid en nu (3mnd) 665 gram.
Hij krijgt ook volledig bv.
Ik heb ook wel gehoord dat het bij borstvoeding erg kan schommelen wat ze groeien.

groetjes irene

Hoi,

ik was gisteren bij het cb en tegen mij zei de wvpk dat je moet kijken hoe de curve is  en niet naar de groei per keer. Mijn dochtertje was in 5 weken 600 gram gegroeid en dat vond ik wel weinig met fv. Maar dit zei ze dus tegen mij. En ze was hard in de lengte gegroeid en dat maakte ook een hoop goed.

groetjes

Ik heb wel eens gehoord dat ze met borstvoeding meer in sprongen groeien, ene keer heel veel en daarna zomaar heel weinig...en dat je inderdaad moet kijken naar het geheel van de curve...

Maar ik snap dat je zorgen gaat maken, want 200 gram lijkt wel heel weinig

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan