Slecht in slaap komen

Hoi,

Wij hebben een dochtertje van twee die altijd heel goed sliep tussen de middag en 's avonds. Ze lag wel vaak lang te kletsen maar sliep dan vanzelf in. Nu heeft ze onlangs flinke griep gehad en slaapt ze slecht. De kleine meid kan zelf haar bed uitkomen en doet dat dan ook zo'n 10 tot 15 keer op een avond voordat ze eindelijk in slaap valt. Vervolgens is ze ook weer vroeg wakker 's ochtends terwijl ze voorheen altijd tot 8.30 uur sliep.

Ik weet niet of dat nu samenvalt met een bepaalde fase of dat het aan haar griep ligt. Zag hier en daar dat je onvermoeibaar en zonder uitleg de kleine terug moet leggen, maar weet iemand hoe lang dit gaat duren? En of dit inderdaad een fase is?

Ze heeft haar slaap 's middags gewoon nodig, aangezien ze nu omvalt van de slaap met dat eruit komen iedere keer. Zie dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

groeten
joa0412
 
Hoi,

Ja waar heeft ze last van, dat is altijd moeilijk bij die kleintjes, het kan idd een fase zijn of een uitloop van de griep of allebei?
Hoe is het slaapritueel?
Misschien kun je haar een verhaaltje voorlezen zodat ze al een beetje indommeld of een beetje blijven rommelen boven! Zodat ze weet dat mama in de buurt is!
Kan ze al goed praten? Misschien kun je haar eens vragen waarom ze uit bed komt en niet wil gaan slapen? Doe dit wel als ze goed wakker is!
Bij de Hema hebben ze leuke sterren die je op het plafond kunt plakken, misschien leid dat een beetje af.
Meestal zijn dit soort dingen idd tijdelijk, maar hoelang,,ja dat verschilt per kind, het klinkt alsof ze haar middagslaapje nog echt nodig heeft dus dan zou ik die nog niet laten vallen!

Blijf haar wel consequent terugleggen, anders werkt alles averechts!

Succes Gr MJ
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

We hebben inderdaad dit 5 dagen lang geprobeerd maar er is nog niet echt verbetering merkbaar. Het is nu al zo dat zodra ze ons aan ziet komen ze zonder iets te zeggen naar haar ledikantje loopt en wacht totdat we haar erin helpen.

Maar we houden vol!!

Overigens inmiddels ook bij de huisarts geweest, aangezien ze 's nachts ook onrustig was en ik een voorgevoel had dat ze voor de zoveelste keer weer oorontsteking had. Dit bleek inderdaad het geval. Eén van haar trommelvliesbuisjes is al na 3 maanden weer uit het oor en er zat een mega ontsteking. Dat heeft haar ook enorme pijn gedaan.

Moet zeggen dat ik het tot nu toe wel eens moeilijk vind om nu te beoordelen of ze weer wat aan het uitproberen zijn of dat er iets serieus aan de hand is hoor. Als ik  vroeg wat er pijn deed antwoordde ze: "Beentje au".  Dan tilde ze haar beentje op, ja wat moet je daar dan mee? Achteraf voel ik me natuurlijk schuldig dat ik niet eerder naar de huisarts ben gestapt, maar ik had nooit verwacht dat buisjes al zo snel weer kunnen verdwijnen.

Soms heb ik het idee dat ik de enige ben die tekortschiet.

Groeten
Joa0412
 
Terug
Bovenaan