slecht in slaap komen

Ten eerste: wat is het opeens hier rustig....

Evy heeft de laatste tijd iets nieuws: ze wil niet meer slapen. als we naar boven komen zegt ze dat ze naar beneden wil. We hebben enkele malen toegegeven omdat we dachten dat er misschien iets was, wat dus niet was.
Nu weet ze dat als ze telkens roept dat we haar kwamen halen. Nu zijn we daarmee gestopt en moet ze gewoon in haar eigen bed blijven, met het gevolg dat ze soms heeeel lang met haar voeten tegen het hoofdsteun schopt.

Komt dit misschien iemand bekend voor, hoe kunnen we dit patroon doorbreken? Haar gewoon negeren?

je kunt er wel even bij gaan zitten en knuffelen en dan weer weg gaan. alicia heeft die periode ook gehad dat ze na een half uur ineens begon te huilen. en wij legde haar dan bij ons op bed. maar nu heeft ze daar geen behoefte meer aan en slaapt ze ineens hele nachten door!

Helaas is het inderdaad even doorbijten en negeren. Hebben het hier eens in de zoveel tijd ook. Tjerk gaat dan met zijn hoofd liggen bonken. Ik ga er weleens naartoe maar haal hem dan niet uit bed en zeg heel weinig tegen hem. Na een paar dagen weet hij weer dat het niet werkt en gaat hij weer makkelijk naar bed.

het is inderdaad ff doorbijten als ethan de kont de verkeerde kant op heeft staan kan hij ook zo anderhalf uur kletsen en doen en als hij dan slaapt en je kijkt bij hem heeft hij vaak alles uit bed gegooid uit protest
gelukkig gaat hij niet brullen

Gelukkig herken ik dat niet, Jochem gaat eigenlijk heel makkelijk naar bed.
MAAR..... Hij werd wel elke nacht wakker en wil dan drinken, ik geef hem dan wat drinken een kus en aai over zijn bol en hij slaapt weer.
Hij is ook nooit echt wakker wakker maar als ik het bijvoorbeeld negeer dus geen drinken geef dan heb ik echt ellende dat is echt vanaf he begin zo geweest.

Tja wat kun je doen negeren maar als ze dat lang volhoud dan word je dar niet goed van natuurlijk.
Misschien even boos haar kamer binnen komen, zodat ze schrikt en dt je duidelijk zegt dat wil mama niet hebben ben jij nou.....
Je gaat nu slapen en ik wil je niet meer horen.

Als ze het hier dan een keer bont maken 's nachts was dat wel wat hielp....

Sucses

alicia heeft idd ook nog wel eens nachten dat ze wat wilt drinken. maar gaat daarna ook meteen weer slapen zonder enig protest. en idd soms helpt het wel om even boos te worden.

soms helpt het hier wel eens om een bons op de deur te geven. niet hard maar wel hard genoeg. en dan weet ze dat ze moet stoppen

Ja jakkes hier ook het geval. Kletsen, alles uit bed gooien, soms brullen.
Ik laat hem s middags max anderhalf uur slapen inde hoop dat het s avonds beter gaat. En probeer het te negeren. Als hij alles eruit heeft gegooid neem ik alles mee, dans het brullen. En krijgt hij 1 klein knuffeltje terug en zijn deken. Meestal moeten we 3/ 4 keer naar hem toe en dan gaat hij slapen. Hij slaapt dan wel de hele nacht door.
Sterkte

Terug
Bovenaan