Slecht inslapen.

Mijn zoontje van (morgen) 9 maanden slaapt ineens van de één op de andere dag moeilijk in. Hij valt vaak bij de laatste fles in slaap en wanneer ik hem dan op bed leg daarna is er niets aan de hand. Maar vervolgens zet hij het sinds kort binnen een uur op een huilen. Wanneer ik dan naar hem toe ga is hij soms wel te troosten maar vaak ook niet. Wanneer ik hem dan eruit haal om hem te wiegen blijft hij nog wel wat jammeren, maar gaat ook kletsen en om zich heen kijken. Ik dacht dat het wellicht een fase van verlatingsangst was, maar dan verwacht ik niet dat hij gaat lopen kletsen wanneer ik hem oppak. Zodra ik hem weer terug leg is het gelijk weer brullen en dit houdt hij ook echt lang vol. Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, even negeren of toch steeds weer troosten ondanks dat hij dan gaat kletsen en spelen. Jullie tips?
 
Lijkt mij dat hij een wakkertijd te kort komt. Hem iets eerder in bed leggen, zodat hij op een wat aangenamer tijdstip nog even wakker is kan helpen.
Gaat uiteindelijk ook weer over.
 
Ik zou steeds even kort terugleggen en 'vertellen' dat we gaan slapen. Hem even paar minuten laten huilen kan mi geen kwaad. Zou wel weer teruggaan en hem dan weer in bed leggen. Met vast ritueel, bijv kusje. Maar zou dit niet te lang maken. En volhouden. Als je het een paar nachten volhoudt moet het beter gaan. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou steeds even kort terugleggen en 'vertellen' dat we gaan slapen. Hem even paar minuten laten huilen kan mi geen kwaad. Zou wel weer teruggaan en hem dan weer in bed leggen. Met vast ritueel, bijv kusje. Maar zou dit niet te lang maken. En volhouden. Als je het een paar nachten volhoudt moet het beter gaan. Succes!
Ja helaas blijft het dan niet bij mopperen maar gaat het over in hysterisch huilen, iets wat hij eerder nooit deed. Dan voelt t toch niet fijn om hem te laten liggen, want lijkt dan toch iets te zijn. Vanavond weer zelfde verhaal. Even rondgelopen en een fles aangeboden, die ging er achter elkaar in. Ook pcm gegeven, wellicht tandjes? Je probeert van alles... maar is nu wel weer in slaap en verder gaan slapen. Hopelijk blijft t hierbij.
 
Ja helaas blijft het dan niet bij mopperen maar gaat het over in hysterisch huilen, iets wat hij eerder nooit deed. Dan voelt t toch niet fijn om hem te laten liggen, want lijkt dan toch iets te zijn. Vanavond weer zelfde verhaal. Even rondgelopen en een fles aangeboden, die ging er achter elkaar in. Ook pcm gegeven, wellicht tandjes? Je probeert van alles... maar is nu wel weer in slaap en verder gaan slapen. Hopelijk blijft t hierbij.
Tja honger kan natuurlijk ook, als hij weer aan een groeispurt toe is. Mijn dochter gaat ook soms om onduidelijke redenen niet slapen en blijkt dan gewoon honger te hebben, een paar uur verder....
Super irritant.
 
Terug
Bovenaan