Slecht inslapen

Hallo,

Ons zoontje Jente is nu 4,5 maand oud en al vanaf zijn geboorte is hij een moeilijke slaper.
Eerst wilde hij helemaal niet inslapen, alleen als wij ernaast zaten en hij op onze pink kon sabbelen. Na 7 weken zijn we begonnen met inbakeren, wat een verschil! Hij viel nu zelf in slaap, maar eerst huilde hij toch nog steeds minstens een kwartier.
Nu zijn we vorige week een nachtje weg geweest en sindsdien wil hij 's avonds weer bijna niet inslapen. Hij huilt vaak wel een half uur lang! We worden hioer echt hopeloos van. Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat kunnen we er eventueel aan doen? Hij wil absoluut geen speentje hebben..
 
mmm... Mijn eerste reactie zou inderdaad zijn geef hem een speentje. Maar als hij deze niet wil dan wordt het moeilijk.

Bij ons ging het in het begin ook zo. Maar dat waren echt periodes. Mijn zoontje kreeg met 4,5 maand al zijn eerste tandjes. En ik denk dus dat het daar mee te maken heeft gehad. Maar vlak daarna sliep hij opeens weer helemaal zelf in. Nu heeft hij er ook weer wat meer moeite mee. Nu is hij 7 maanden.

Waar het aan ligt weet ik niet. Probeer in ieder geval een vast ritueel te hebben in de avond. En veel meer kun je er denk ik niet aan doen. Ik weet zeker dat het straks van de een op de andere dag goed gaat. Hoor van veel mensen om mij heen dat hun kinderen eerst ook zo waren. En nu heel erg lief gaan slapen.

Het is vast een fase, heel vervelend maar daar zul je weer even doorheen moeten.

succes
 
Hoi Miekemuis,

Ieder kindje maakt rond een bepaalde tijd een sprongetje. dat wil zeggen dat ze dan wat nieuwe dingetjes ontwikkelen. Bij ons gaat dit nu nog steeds (1,5 jaar) gepaard met slecht inslapen. ze moeten dan weer nieuwe dingetjes verwerken. Er is echt niets aan te doen. Even doorzetten. In het boek "oei ik groei" staat een hele duidelijke sprongenkalender. Verder vind ik het boek een beetje teveel van het goede allemaal, maar die kalender is heel handig.

Succes ermee.

Groetjes Liff
 
hoi,
Mijn zoontje slaapt ook slecht in. Ik heb nu in het bedje een muziek dingetje hangen waar hij naar kan kijken deze geeft licht beweegt en maakt geluid. Het deuntje stopt na 10 min vanzelf en mijn zoontje slaapt dan heerlijk. Verder volg ik een vast schema voor het slapen gaan Succes!
 
Dank jullie wel voor de reacties! Het zal inderdaad wel een periode zijn waar we doorheen moeten. We hebben een heel duidelijk ritme voor het naar bed gaan en inderdaad ook een muziekdoos die 10 minuten speelt, dus veel meer kunnen we denk ik niet doen.. Hopelijk groeit hij er inderdaad snel overheen, maar het is in elk geval fijn om te horen dat we niet de enigen zijn met dit probleem.
 
Terug
Bovenaan