Slecht kunnen plassen

Hoi dames,

Ik ben 18 weken zwanger en kan de laatste tijd slecht plassen. Het is vaak net alsof mijn plasbuis geblokkeerd word waardoor er er maar een hele slappe straal uit komt. Misschien een beetje raar om zo te zeggen maar ik vroeg mij dus af of andere dames hier ook last van hebben?

Het is geen blaasontsteking want ik heb verder geen pijn en het is ook niet elke keer een klein beetje plas. Het komt er gewoon traag uit en heb soms het gevoel dat ik op mijn buik moet drukken om het goed eruit te kunnen laten komen.

Herken dit ook wel. Beetje wiebelen / verzitten op de wc helpt bij mij :)
En verschilt denk ook hoe de baby op dat moment ligt

Kan idd net de druk op je blaas zijn die niet voldoende is??? Maar blaasontsteking hoeft ook niet altijd pijn te doen. In ieder geval genoeg drinken zodat je blaas steeds goed vol is? 

Blaasontsteking als je zwanger bent is vaak heel anders dan een normale Blaasontsteking, vaak zijn het klachten dat je het geen eens door heb en heb je er ook geen pijn bij. Misschien toch even laten testen?

Ik herken het wel! Ik heb toen voor de zekerheid gecheckt op blaasontsteking, maar dat was het niet. Ik had het gevoel dat er geen 'druk' meer achter zat en ik dat ook niet kon doen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het 2x gehad voor de 20 weken. Duurde een paar dagen (dag of 4/5) en toen was het weer normaal. Geen idee wat de reden was,. Maar bij mij ging het dus gelukkig ook weer over.. Hopelijk bij jou ook! Maar een blaasontsteking laten uitsluiten kan inderdaad geen kwaad, want dat heeft in de zwangerschap inderdaad vaak andere symptomen dan daarbuiten. 

Dit is bekkenpijn. Dit heb ik ook. Er staat teveel spanning op je bekken waardoor je blaas niet goed kan legen. Probeer rechtop te zitten met plassen en niet perse . En ik denk dat bezoekje aan bekkenfysio geen kwaad kan.
overigens heb ik t nog steeds en ben nu 32 weken

Bedankt voor jullie reacties!
Denk dat dit dan inderdaad met mijn bekkenpijn te maken heeft. Ik heb er gelukkig niet de hele dag door last van, vooral als ik net wakker ben en mijn blaas juist erg vol zit gaat het moeizaam.
Ik drink zeker 3+ liter water per dag dus daar kan het ook niet aan liggen. Ga voor de zekerheid toch maar even urine laten checken dan.

Heb ik ook gehad rond die tijd, niks aan de hand. Zal wel even voor de zekerheid je urine na laten kijken. Bij mij kwam het op een gegeven moment weer op gang en nu met 37 weken heb ik het weer

Terug
Bovenaan