Slecht luisteren

Hallo ik heb een lieve zoon van 16 maanden. We hadden eerst een dochter maar ik zie nu een gigantisch verschil tussen deze twee kwa ondernemen. Mij zoontje is enorm ondernemend en loopt nu net. Klimt overal bovenop. En komt aan veel dingen. Als hij erhgens aan zit en ik zeg dat dat niet mag krijgt ie een big smile op zijn gezicht. Ik probeer hem dan duidelijk te maken dat het niet goed is wat ie doet maar het heeft weinig effect. Wanneer hij ergens aan zit geef ik hem een tik op zijn vingers en zeg dan met verheven stem. Mag niet.Soms begint ie dan te huilen en hij blijft er dan weer een tijdje van af. Maar na een dag weer hetzelfde liedje. Het lijkt net of het kwartje maar niet wil vallen. Weet iemand een goed manier om hem sneller duidelijk te maken wat wel en niet mag?
 
Ja, ik weet een hele goede manier: blijven herhalen! Je zoon is nog heel jong en hij zal niet erg lang onthouden wat je hem verbied. Het is dus geen moedwil van hem als hij het even later toch weer doet. Dus straffen heeft niet zoveel effect, en al helemaal niet zwaarder gaan straffen. Vooral heel veel blijven herhalen dat iets niet mag.
 
Terug
Bovenaan