slecht melkfles drinken...dochtertje van 7 maanden

Hoi allemaal,
Ik zit met mijn handen in het haar......
Mijn dochtertje van 7 maanden (geboren op 12 maart) drinkt helemaal geen (opvolg)melk meer......
We hebben alles al geprobeert naar mijn idee: warme melk, koude melk, pap, diksap door melk, onverdunde diksap aan speen, lepelen........niks werkt....
Ze krijgt nu smorgens een fruithap, tussen de middag een groentehap, als avondeten krijgt ze fruit met yoghurt na en voor het slapen weer groente...... als ze zin heeft krijgt ze meer yoghurt dan alleen bij het avondeten.... daarnaast drinkt ze (gelukkig)   wel goed sap! Nu zei het cb dat we maar 1x groente mogen geven op een dag en onbeperkt fruit....ook mag ze er een broodje bij. Dat gaat wel redelijk maar aan een kwart broodje heeft ze natuurlijk ook niet genoeg. Doordat ze, naar mijn mening, te weinig voedingstoffen binnenkrijgt, slaapt ze dus niet meer de nachten door......Erg vervelend voor haar, maar zeker ook voor ons (gaaaaap) Standaard om 2.00 uur meldt ze zich, waarnaar ze erg onrustig verder slaapt..... (steeds wakker, speen kwijt...honger?????)  S'nachts geven we haar een flesje sap, wat ze erg gulzig drinkt! Daar kan ze dan weer 2 uurtjes op teren...... hum.......lastig lastig.....
Wie herkent dit? of heeft voor mij  DE oplossing?????? (als die bestaat) Ze is verder wel erg vrolijk!
Groetjes en hopelijk tot spreeks!
Anna

Hoi anna,

Helaas heb ik geen tip meer voor je meid.
Zo te lezen hebben jullie alles al geprobeerd.
Yordi is ook een moeilijk fles drinker, dat was hij al vanaf dat hij geboren was.
Tis dus geen drinker. Met 4 maanden kregen we helemaal problemen ermee, want toen weigerde hij elke fles. Daarom zijn wij toen al begonnen met bijvoeding. Eerst rijstebloempap en later fruit. Wij hadden en hebben dus nog steeds het geluk dat yordi wel alles van een lepel wil eten. Zolang het maar van een lepel komt en geen fles is het prima.
Ik dacht misschien eerst dat het kwam, doordat de melk warm was, omdat ze wel sap wil drinken, maar las dat je ook al koud had geprobeerd. Ik weet niet hoeveel tandjes ze heeft, maar ik kan altijd aan yordi merken dat hij slechter eet en al helemaal slechter drinkt als hij een tandje kreeg.
Heb je ook al een half broodje geprobeerd ipv een kwart??
En wat voor pap geef je aan haar?? Misschien wil ze wel een ander soort??(als je dat natuurlijk al niet hebt geprobeerd.)

Ik zou het helaas ook niet verder weten meid, maar kweet hoe vervelend het is.
Wou je daarom echt een hart onder de riem steken.
Succes meid en hopelijk gaat het straks weer beter.

Liefs marielle

Hoi,

Renske is op 10 maart geboren en dus bijna even oud. Zij eet al bijna een hele boterham bij de lunch sinds deze week en ik merk gelijk verschil op de middag. Ze redt het nu makkelijk tot half 5. Dan krijgt ze haar groente.
Wat betreft de melk, misschien kan je haar meer yoghurt geven? Bijv. als drinkyoghurt.
In het boek Opperdepop van AH staat bijv. het volgende recept voor kindern van 7-9 maanden:
Drinkyoghurt met peer.
1 rijpe peer
100 ml yoghurt
150 ml opvolgmelk

De peer pureren met de yoghurt en melk en zeven. Dit zou voor 2 bekers moeten zijn.

Als jouw dochter dan nog opvolgmelk proeft zou je de yoghurt ook kunnen aanlengen met sap ofzo.

Waarom probeer je haar 's ochtends ook niet een boterham te geven met bijv. drinkyoghurt. Tussendoor fruit, 's middags een boterham en 's avonds groente en voor ze gaat slapen gewone yoghurt met bijv. liga 2e stap er doorheen verkruimeld.

Terug
Bovenaan