slecht nieuws gehad

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal, ik ben hier nieuw. ik heb al wat rond gekeken op dit forum en ik vind het wel een leuke manier om je verhaal eens te doen.
ikzelf (en mijn vriend natuurlijk) hebben vorige week slecht nieuws gekregen. we willen zo snel mogelijk beginnen te klussen maar dit is voorlopig niet mogelijk omwille van een genetische afwijking. we moeten nog een tijdje wachten op resultaat van een lopend bloedonderzoek. dit onderzoek is pas klaar einde december. wat we wel weten is dat we twee keuzes hebben om nadien zwanger te worden
keuze 1= een natuurlijke zwangerschap met 50% kans op een gehandicapt kind en een mogelijke abortus na een vlokkentest
keuze 2= een kunstmatige insiminatie pgd genaamd (pre-implantatie genetische diagnostiek) met 98,5% kans op een gezond kind.
 ik had nooit gedacht dat ik zo'n keuze moest maken. mijn vriend gaat sowieso akkoord met de kueze die ik maak.

jeetje zeg, wat een nieuws. Een erg moeilijke beslissing die jullie echt samen moeten maken! ik wens jullie heel veel sterkte toe het aankomende jaar,

liefs Lieselot

Hallo kel,

Hebben jullie dus nog een kans dat alles goed of weet je het pas zeker als de bloedproef binnen is. En zijn dat dan de 2 keuzes die kunt maken.

Groeten Nathalie

hey nathalie, we moeten sowieso wachten tot einde december. de kans zit er (miniem) in dat alles goed komt maar daar kan ik niet van uit gaan. ik zou het wel willen denken maar het lukt me gewoon niet. mijn vriend vind dat we   "gewoon" maar moet afwachten maar dat is zo gemakkelijk gezegd.

Hallo Kel,

Dat is inderdaad enorm balen. En dat je ook nog zolang moet wachten voor ej zeker weet. Maar als je niet wilt wachten heb je dus deze 2 keuzes. Moeilijk ,moeilijk!!!!!!!
Persoonlijk als moeder wil je alleen het beste voor je kind. Ik denk als wij voor de keuze stonden we voor zeker zouden gaan dus keuze 2 op die manier weet je zeker dat je de minste zorgen hebt tijdens de zwangerschap. Maar er is natuurlijk ook een boel voor een natuurlijke weg. En elke zwangerschap heeft zijn risico's.

Ik veel sterke en inzicht toe voor de komende tijd.

Groeten Nathalie

Terug
Bovenaan