slecht nieuws

hey meiden
ik heb vorige week slecht nieuws gehad
het blijkt dat het zaad van mijn man niet optimaal is
een kans op een "natuurlijke" zwangerschap is erg klein
nu moest hij van de week weer zijn zaadjes inleveren om te kijken of het niet eenmalig van slechte kwaliteit is geweest dus nu is het even afwachten
zijn er meiden die hetzelfde hebben meegemaakt?
ik weet niet wat er verder gaat gebeuren maar misschien dat iemand anders het weet
dit was het weer
groetjes lydia

Hoi Lydia,
Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Het
zaad van mijn man is ook niet optimaal. Na een echo is gebleken dat hij een spatader in zijn balzak heeft, waardoor het zaad te warm wordt en de kwaliteit niet goed is.
Ongeveer 3 weken geleden is hij hieraan geopereerd. Dan duurt het weer 3 maanden voordat het zaad weer getest wordt. Het duurt nl. 3 maanden voordat het zaad dan weer aangemaakt is en dus goede zaadcellen aanwezig zouden moeten zijn.
Dus dat is nu spannend en afwachten....

Voordat hij een echo kreeg en geopereerd is heeft hij tweemaal zaad in moeten leveren wat dan getest wordt. Bij hem was beide keren niet goed.

Groetjes
Puck.

hoi lydia

Ook het zaadvan mijn man is niet goed voor een spontane zwangerschap,dit komt natuurlijk erg hard aan als je dat hoort,maar nu hebben we vorig jaar setember te horen gekregen dat het zaad goed genoeg is voor IVF!!Dus geef de hoop niet op he!

Liefs Tamara

(Ik zit nu in de behandeling van ivf nr 3)

Hoi lydia, ik/wij zitten in het zelfde schuitje als puck, alleen mijn man zit nog te wachten op een oproep voor de operatie, spannend dus. Ik hoop voor jullie dat het mee valt. En anders is er nog hoop hoor. Ivf of icsi is ook altijd nog een optie he. Succes en laat effe horen hoe het bij jullie verloopt.

Liefs Molly.

Hoi Lydia,

Nou mijn man die heeft het ook, maar we kwamen wel in aanmerking voor IUI dus geen IVF maar kunstmatige inseminatie...
Het was ook zo dat zijn vader het ook heeft en hijzelf ook zo is verwerkt, dus erfelijkheid kan ook een rol spelen.

En ja hoor, na de 1e behandeling ben ik zwanger, ben nu 8 wkn!!!!

Ik had het ook die onbegrip en het niet accepteren dat het op de natuurlijke manier niet zou lukken, maar op een gegeven moment heb je er ALLES voor over dus maakt dat ook niet meer uit! Zolang het uit liefde is verwekt...

Dus geef de hoop zeker niet op, er zijn zoveel technieken nu in deze tijd dat het wel moet lukken!!

succes...
MoMo

Terug
Bovenaan