slecht nieuws

gisteren onze groeiecho gehad.
daar kwam slecht nieuws uit

onze kleine meid weegt 1066 gram.
heb gelijk bloed moeten prikken en aan ctg gelegen.

woensdag en vrijdag terug komen

oh dat is idd klein
hoeveel weken ben je precies?

mijn vriendin had dat ook, en is met 32 weken bevallen via spoedkeizersnede, de kleine woog amper 1300gram maar is nu een grote blozende peuter! de weg ernaartoe was lang en moeizaam met vele obstakels maar het kan dus wel goedkomen mocht je kindje klein blivjven en te vroeg komen!

Dus niet te veel piekeren! zorg voor je rust en goede voeding, meer kan jij niet doen.
En ik hoop dat het in het nieuwe jaar helemaal goed gaat

Ik heb eigenlijk niet zo gauw een bijdrage, maar lees het forum wel graag mee. Nu wilde ik wel graag reageren.

Ik ben 19 maart uitgerekend en ons 3e zoontje is nu ook ongeveer een kilo. Onze oudste zoon was met ruim 38 weken 2780 gram. Onze tweede zoon is met 35 weken geboren en woog 2240 gram (vroeggeboorte was waarschijnlijk door stress en te weinig vruchtwater. Hij was al erg sterk en heeft er verder niets aan overgehouden).

Ik woog 2500 gram bij mijn geboorte en mijn man 2750 gram; beide voldragen. Als je kijkt naar de gemiddelden bij ons, dan ligt ons kindje prima op schema. Onze verloskundige is erg tevreden hoe mijn zwangerschap tot nu toe verloopt. En het vruchtwater is dit keer ook goed.

Het hoeft dus niet persé zo te zijn dat het heel erg verontrustend is als een kindje wat kleiner is dan het gemiddelde.

Ik weet natuurlijk niet geheel jouw situatie, maar wilde dit toch graag vertellen.

Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf,

Groetjes,

Dat is even schrikken meid!! Net wat gerda hierboven zegt het hoeft niet zo verontrustend te zijn!! Ik ken het zelf niet, maar en kennis van mij is 2x te vroeg bevallen door het hellpsyndroom en beide kids zijn nu gezonde peuters! Ze wogen allebei nog geen 2200 gram bij geboorte. De oudste zelfs 1200 gram bij 28 weken. Is toen ook geboren.

Probeer zelf kalm te blijven want stress is niet goed voor jou en je kleintje. Is moeilijk, maar probeer het wel!

Heel veel succes en hopelijk trekt je kleintje snel bij!!

Liefs ciomama

Hoi, spannend allemaal. Nou hoop voor je dat het allemaal goed is woensdag. Misschien meteen even aangeven dat jullie ook niet zwaar waren, misschien maakt het dan verschil.

Maar wil niet al te nieuwschierig zijn, maar had even terug gelezen, maar jij was toch bij je 12 weken echo naar eind februari gezet. Is dit nu weer terug gezet? Ik vond het namelijk toen al een klein beetje vreemd, en nu lees ik dat je 29 weken bent. Toen liep je namelijk 3 weken op mij voor en nu 1 week op mij achter op mij.

Gr yvonne

ja klopt, zijn foute gemaakt bij echo's.
eerst terug gezet toen weer verder gezet.
snapte er zelf ook niks meer van.
dus dat gelijk gevraagd in ziekenhuis en hun zeiden nee 29 weken dus dat hou ik nu maar aan.

Terug
Bovenaan