Slecht/onrustig drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Lotus (nu 12 weken oud)  wil sinds een dag of 10 niet meer goed drinken. Ze zou nu ruim 900 ml (fklesvoeding) per 24 uur moeten krijgen maar komt net aan de 600. Vorige week was ik bij het CB en was ze wel binnen de norm gegroeid dus is er niet zoveel aandacht aan besteed. Maar nu komt ze ineens weer 's nachts, terwijl ze al weken doorslaapt. Ik denk dus toch dat ze te weinig krijgt. Verder is ze wel vrolijk dus er lijkt niets lichamelijks aan de hand. Maar ze drinkt zo onrustig. De eerste helft van de fles gaat goed tot ze 80-90 cc op heeft. Dan gaat ze draaien en piepen. Na haar boertje blijft dat zo. Ik heb avent flessen met speen nr. 2. Ik heb ook al een speen nr. 3 geprobeerd maar dat is geen succes, ze verslikt zich daarmee.
Echt hongerig lijkt ze overigens niet overdag. Ik moet haar soms zelfs wakker maken voor de voeding. Als ik haar al na 3 uur ga voeden, drinkt ze helemaal slecht, dus dat werkt ook al niet. Heeft iemand nog een tip, want ik weet het niet meer! En ik wil graag van die nachtvoeding af nu ik weer bijna aan het werk moet.

Groetjes,
Gyöngy

Heel herkenbaar, maar ik heb helaas geen tips voor je.
Hoewel, Lotus is nu 12 weken? Dan zou het weer een sprongetje uit de oei ik groei kunnen zijn... dan zou het vanaf volgende week vanzelf weer beter moeten gaan.

Dewi drinkt vanaf het begin af aan al zeer moeizaam. Toen ik probeerde borstvoeding te geven moest ik ook echt haar hoofd vast houden en op mijn borst zetten, anders dronk ze niet. Met de fles drinkt ze nog vaak onrustig, maar kan ik de fles met haar hoofd mee bewegen. Ik weet ook niet waarom ze soms zo onrustig is. Ik heb er nog geen verband in kunnen brengen met iets. Ook drinkt ze soms erg weinig dat ze na 45 minuten pas 80 ml op heeft. Het gebeurt alleen ook dat ze in 5 minuten 165 ml drinkt... Maar ze kan ook onrustig zijn en 165 ml drinken en rustig zijn en bijna niet drinken.
Volgende week is ze 3 maanden, ik hoop dat er dan wat verbetering komt. Ik hoop eigenlijk dat het aan de leeftijd ligt.

Groetjes Cathelijne

Hoi hoi,

Ik denk dat het met de leeftijd te maken heeft.Hier beginnen ze ook raar te drinken. En dan het tegenovegestelde, nl heel veel. Omdat zij nog zo klein zijn hoeven ze maar 580 ongeveer te drinken. Ze drinken veel meer. Maar dan na 2 dagen gaan ze heel raar doen. Dan drinken ze maar halve flesjes om de 3 uur. Of zoals loeke gisteren, niet meer wakker te krijgen. Dus allemaal erg vaag....

Heb geen oplossing voor dit probleem, ja, je een beetje erbij neerleggen.

Heel veel succes!

Hier ook zo'n miep van rond dezelfde leeftijd die ineens gek doet met drinken!

Ik was gister bij de huisarts voor de anti conceptie en heb het gelijk is even gevraagd..

De HA heeft het idd over een sprongetje in de leeftijd.. Hier was ook een nr.2 speen omdat ze uit 1 soms niks kreeg of er wel een uur over deed..
Nu ze zo onrustig drinkt hebben we de speen nr 1 er weer opgezet zo drinkt ze rustiger omdat ze zich heel erg moet concentreren..

Verder kreeg ik niet veel tips.. Kijk het een week tot twee weken aan dan kan het ineens over zijn.. En anders toch weer even met CB bellen..

Sterkte en Succes iig!

x Lies

Ik heb gisteren het CB gebeld voor advies. Echt veel nieuwe tips hadden ze niet. Gewoon aanbieden als ze zelf komt en niet forceren. Dat werkt alleen averechts. Wsch is het gewoon een fase. Kan een sprongetje zijn of iets anders dat dwarszit (bv. virusje dat er niet uitkomt). Rond de 12 weken gaan ze ook lichter slapen en veel naar de wereld om hun heen kijken. Ik moest vooral rustig voeden, dus geen herrie om haar heen (dus ook geen tv aan, wat ik wel vaak heb omdat ik me soms nogal verveel als ik een half uur stil moet zitten ).
Vannacht heeft ze goed geslapen en werd ze weer aks vanouds om 8 uur wakker. Wel is ze even om 4 uur wakker geweest maar met een speentje sliep ze meteen weer. Dus misschien heeft ze geen honger maar heeft het met het lichtere slapen te maken.

Jullie ook succes met de slechte drinkers!

Groetjes,
Gyöngy

Terug
Bovenaan