Slecht poepen

Hey mamas,

Mijn dochter is bijna 5 maanden en kampt nog steeds met slecht poepen, dit gebeurd namelijk om de 4/5 dagen. Ze krijgt extra care voeding van de Kruidvat maar dit blijkt niet te werken denk ik dan.
Poepen doet heel zeer voor haar, ook nu ze af en toe groente/fruit hapje krijgt (geen banaan) heeft ze dezelfde poep en krijsen dat ze dan doet, het is te zielig.

Huisarts gaf advies zetpil paracetamol, door paraffine wat erin zit wordt het zacht in de darmen… tja aan dit advies heb ik dus niks.

Consultatiebureau zegt dat het dan sluiting is van de darmen en dat het vaak hoort hij baby’s … ja elke baby is anders dus vraag het maar aan jullie… wat moet ik doen? Vandaag had ze twee keer gepoept terwijl ze dood moe is maar wakker wordt van de pijn.

Liefs
 
Hoezo kan je niks met het advies van de huisarts? Denk dat het best kan helpen. 
Is het mogelijk dat de baby iets aambeien achtigs heeft? In dat geval eens hetzelfde schapen vet erop smeren, wat je bij borstvoeding ook op de tepels smeert.
 
Ik vraag me ook af waarom je niks kan met het advies van de dokter. Lijkt mij heel redelijk en logisch namelijk. 
Is het niet zo dat kindjes zo jong nog niet zo vaak hoeven te poepen? Ben het even kwijt, tijdje geleden alweer. 
Misschien helpt wat meer drinken (water) ook...
 
Ik vraag me ook af waarom je niks kan met het advies van de dokter. Lijkt mij heel redelijk en logisch namelijk. 
Is het niet zo dat kindjes zo jong nog niet zo vaak hoeven te poepen? Ben het even kwijt, tijdje geleden alweer. 
Misschien helpt wat meer drinken (water) ook...
 
Terug
Bovenaan