Slecht slapen (35-36 wkn zwanger)

Werd ik bij mijn eerste kindje (via keizersnede geboren) maar 1x wakker 's nachts... Nu word ik soms wel 10x wakker 's nachts. Heel irritant, want ik heb de slaap juist zo nodig.
Heb ook heel vaak het gevoel dat ik moet plassen (zowel overdag als 's nachts), maar eenmaal op het toilet gaat het werkelijk nergens over.
Ook in slaap vallen gaat niet goed. Ik maal maar over de a.s. bevalling en over de laatste dingetjes die nog gedaan moeten worden. Vind het ook allemaal zo spannend worden.
Overdag ben ik dan vaak weer zo moe dat ik wel even wil/moet slapen en gelukkig kan dat, omdat mijn zoontje nog slaapt 's middags. Maar ook als ik niet slaap 's middags, wil dat helemaal niet zeggen dat ik 's nachts wel goed slaap.
Ben benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die zo beroerd slapen zo die laatste weken voor de bevalling. PPFfff... voel me nog vrij uitgerust voor mijn doen, maar het moet toch niet zo zijn dat ik straks doodmoe aan de bevalling moet beginnen... ja toch?
Wilde gewoon even mijn verhaal kwijt...

ja ik heb er ook echt last van nu...werd de laatste 21 weken al minder, maar nu is het helemaal hopeloos...ik ben moe genoeg, maar ik kan maar korte tijd op een zij liggen en dan moet ik met weer omdraaien en daarvan word ik nou net wakker...
Als ik me dan met heel veel moeite heb omgedraaid duurt het weer een kwartier tot een half uur voordat ik in slaap val en zo blijft er weinig van de nacht over....

Nou ja nog maar een paar weekjes

Yvonne 37+3

het is nu 03.20 uur ... ik heb dus dezelfde ervaringen
en inderdaad we moeten maar denken: nog eventjes en dan begint er weer een heel circus, maar dat doen we dan gewoon weer op een anders systeem en komt ook weer goed

Hi ladies,
ik ben 36 weken en 4 dagen zwanger. Dus ja ik ken het probleem. Inslapen met onrustige benen, gevoelige bekken en kuitkrampen en dan nog om de haverklap naar de WC. Rillingen krijgen als ik water drink en dan daarvan niet kunnen slapen... Het houdt niet op.

Ik probeer ''snachts een beker warme melk te drinken en laat mijn rug zachtjes insmeren met olie door mijn man. Als het verder niets doet is het op zich al zo ontspannend dat ik wegdoezel!! Is in iedergeval het inslapen geregeld. Nu nog de rest van de nacht .....

Ik heb er ook last van hoor. Ook bekkeninstabiliteit en dan die buik die in de weg zit. En als het inderdaad niet vanwege het plassen is, dan moet je er wel uit vanwege kramp of wat dan ook. Het houdt niet op. Tot 5 uur 's morgens kan ik vaak redelijk slapen, maar daarna gaat alles pijn doen en ben ik op een gegeven moment te wakker. Soms sta ik  op, soms blijf ik liggen.

Ik heb vannacht ook weer geweldig geslapen (not!). Maar tot nu toe gaat het wel en hoef ik eigenlijk 's middags niet bij te slapen. Maar ik kan het wel als ik het zou willen en dat is op zich wel fijn. Doorgaans is het bij mij zo dat ik na een hele slechte nacht de volgende nacht  wel weer  redelijk slaap.

Wat mij wel opvalt is het volgende: voordat ik zwanger werd sliep ik de hele nacht door. Als ik tussendoor wakker werd kon ik niet meer slapen. En ook kon ik maar in een houding slapen, anders viel ik niet in slaap. Als je zwanger bent gaat dat ineens allemaal een stuk gemakkelijker.

Groetjes en sterkte meiden!
Marisa

Terug
Bovenaan