Slecht slapen > laatste loodjes

<p>Hallo Dames,</p><p>ik ben inmiddels 35 weekjes zwanger. Niet mijn eerste zwangerschap dus ben me er zeker bewust van dat dit een laatste trimester/laatste loodjes kwaaltje is. Maar ik slaap de laatste 3 weken bar en bar slecht. Elke nacht hetzelfde riedeltje. Heerlijk in slaap vallen omdat je bek af bent. En dan rond 1 uur wakker worden en vervolgens de rest van de nacht liggen woelen en draaien en niet meer slapen. En dat al 3 weken... het begint me langzaam dus wel op te breken dat ik al zo lang meer wakker lig dan dat ik uberhaubt slaap. <br /><br /></p><p>iemand tips en tools zodat ik weer meer kan slapen ipv wakker liggen. Dat ik vaker wakker wordt weet ik. Maar niet geschoten is zeker mis ?</p>

Vervelend he! Hier nu 33 weken en t slapen is ook echt drama. Deels ook vanwege pijn.
Van de verloskundige kreeg ik te horen dat je pure valeriaan mag innemen. Dit neem ik af en toe, maar eerlijk geen idee of t echt effect heeft. 

het is inderdaad drama ? Valeriaan. Nog nooit van gehoord. Zal er eens naar kijken. 

van Bach ben ik niet zo’n fan. Dus die laat ik liever staan ?

Bij mij hielp een zwangerschapsmassage. Was een heerlijk ontspannen massage van een uur en na 4 weken slecht slapen heb ik daarna weer een hele nacht geslapen. Omdat je dat niet elke dag kan doen hielp daarna een warm bad voor het slapen gaan ook, ga je helemaal rozig je bed in. En hopelijk wordt het tijdens je verlof beter als je geen werk zorgen meer hebt! Veel sterkte!

Pff dat herken ik ook nog wel, vervelend. Wat bij mij hielp was om los te laten dat ik móest slapen. Ik lag vaak helemaal gefrustreerd in bed omdat het slapen niet lukte of ik wéér zonder reden wakker was geworden. Op een gegeven moment heb ik op gegeven en gedacht, van liggen rust je ook uit en als slapen lukt is een fijne bonus. Soms even een saai boek (op telefoon, scherm super gedimd met speciale app) als afleiding. Slapen ging daarna een stuk beter en wakkere tijd was ook minder vervelend hierdoor. 

Herkenbaar hoor! En dan slaapt ik net en dan moet ik weer naar de wc!
ik ben nu 38 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik drink wel warme melk of slaap thee als ik klaar wakker in bed lig. Wij hebben een water bed en ik slaap soms halverwege de nacht verder op de logeer kamer op een gewoon matras. Ik probeer me er maar aan over te geven en niet te veel over na te denken. En ik probeer overdag wel te rusten maar niet te slapen.  

Succes :) 

Herkenbaar hoor! En dan slaapt ik net en dan moet ik weer naar de wc!
ik ben nu 38 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik drink wel warme melk of slaap thee als ik klaar wakker in bed lig. Wij hebben een water bed en ik slaap soms halverwege de nacht verder op de logeer kamer op een gewoon matras. Ik probeer me er maar aan over te geven en niet te veel over na te denken. En ik probeer overdag wel te rusten maar niet te slapen.  

Succes :) 

Terug
Bovenaan