slecht slapen, honger? huidhonger?

onze kleine meid is nu 3 weken oud. ze had al vrij snel, binnen 6 dagen haar dag en nacht ritme redelijk op orde. sinds een week heeft ze steeds meer last van huilen tussendoor, dat overgaat in paniekhuilen. als dat huilen overgaat in paniek, ga ik ze halen/pakken/knuffelen, troosen en soms wordt ze daar wel rustig van, soms niet. ze is sinds 10 dagen over op flesvoeding (is geleidelijk gegaan), heeft ook wat darmkrampjes (al lijkt dat denk ik niet altijd het huilen te veroorzaken) speen wil ze soms wel, soms niet, en als ze die wil, valt die vaak uit de mond, waadoor ik elke 3 minuten bij de wieg sta om de speen er in te doen. als ik de magische 3 uur heb bereikt, geef ik haar de fles en daarna slaapt ze wel in. (heeft niet altijd bij eerdere voeding de fles leeg)
help, wie kan mij tips geven!!


 
Hey,

Dit gedrag is normaal bij jonge baby's. Het huilen wordt steeds erger tot aan 7 weken, daarna bouwt het weer af en rond 12 weken zijn ze er helemaal vanaf.. meestal dan! Huilen is verwerken. Ze doen zoveel nieuwe indrukken op, dan is zo vermoeiend. daarom huilen ze en soms gewoon omdat ze er zin in hebben.
Veel baby's huilen zichzelf in slaap. Dus gun haar dat kwartiertje ook. Laat haar dan maar even! Even niet storen.

Blijft ze huilen: Gewoon lekker bij je pakken! en soms als het niet anders kan ook gewoon laten huilen. Probeer je een beetje af te sluiten voor het geluid... bedenk dat het normaal is. Dat het een goed teken is.

Ze groeien zo hard op dit moment dat ze ook soms ineens heel veel honger hebben. Tja... als je borstv zou geven zou je aanleggen... dus als je echt merkt dat het honger is... misschien een klein flesje?

Succes met het steeds weer naar boven lopen.... ik werd er soms echt zat van. wanneer ze niet ophoudt na een kwartiertje... gewoon bij je pakken. Ga er maar lekker mee zitten. En probeer het een half uurtje laten nog eens.
 
Zie mijn antwoord bij je andere topic. Onze jongste had ook een probleem in de darmen wat weer voortkwam uit dat probleem in zijn nek. Nogmaals, laat er eens een osteopaat naar kijken. Er zijn er die daar niet in geloven, maar ik weet uit ervaring dat zoiemand je kind ècht kan helpen en je dan een heel ander kindje er voor terug krijgt in positieve zin!
 
Terug
Bovenaan