Slecht slapen in de nacht

<p>Hoi!</p><p>Onze dochter van 4,5 maand slaapt al een aantal weken in de nacht erg onrustig. Overdag slaapt ze meestal 2x 2 uur en 1x 45 minuten, dat gaat ook prima. Tussen 19.00 uur en 19.30 uur gaat ze op bed en maken we haar rond 22.30 uur wakker voor een fles (nu 3 weken met rijstebloem). Ze slaapt ook goed in maar zeurt meerdere keren per nacht om de speen. Vannacht om half 3 spuugt ze hem steeds uit en zijn we half uur verder voordat ze weer slaapt. Dit om half 5 weer en toen was het pas kwart voor 6 voordat ze weer sliep en werd toen om 8.15 uur weer wakker. Ze huilt niet meer beetje jengelen/ zeuren. Ook heeft ze geen honger en kreeg ik met moeite een fles erin om 8.30 uur. Eerst sliep ze zo goed als door maar nu al tijdje elke nacht drama. Ze krijgt 5 flessen van 200 cc ongeveer en paar oefenhapjes.</p><p>Lees veel over sprongetje nummer 4 maar dit duurt volgens mij al langer. Iemand nog andere ideeen want slaap zelf nu gemiddeld maar 4 uurtjes verspreid over de nacht :(</p>

Hoi.
Herkenbaar hoor. Kan ook de 4 maanden slaapregressie zijn.
Trouwens als ze lekker nog ligt te slapen om 22.30 waarom dan wakker maken? Groeit ze verder goed en is het een vrolijk meisje zal ik die voeding langzaam gaan overslaan. Zeker als ze slaapt. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft. Deze gaat dan verschuiven.
Je zou in de avond fles de pap kunnen doen ipv in de fles van 22.30. En overdag de vaste oefenhapjes langzaam gaan ophogen.
Verder ziet het slapen overdag er prima uit hoor. Slapen snachts zal beter gaan worden als ze daar zelf aan toe is. Meestal zodra ze meer vast voedsel gaan eten. Ik zal eerst eens proberen de papfles naar eerder op de avond te doen en haar niet meer wakker maken om 22.30 als zo lekker ligt te slapen.

Zou ook niet meer wakker maken om half 11. Je haalt haar uit haar diepe slaap daardoor. Wordt vanzelf beter dat slapen, maar nu is het wel heel pittig voor jullie! Sterkte 

Hier precies hetzelfde, enige verschil is dat mijn dochter om 19.00 uur de laatste fles krijgt is een 180cc met rijstebloem. Dan de volgende ochtend om 07.00 uur weer een fles. 
sliep ook keurig door tot een aantal weken terug, nu bijna iedere nacht wel wakker, duurt vaak 1.5 uur voor ze weer gaat slapen. Is dan klaar wakker en lijkt te willen spelen. 
mij ga er maar vanuit dat het vanzelf weer over gaat, zal zijn tijd nodig hebben. 

Terug
Bovenaan