Slecht slapen overdag

Mijn zoontje, bijna 11 weken, slaapt overdag slecht (naar mijn mening) De ene dag gaat het goed, de andere dag jammert hij heel de tijd in zijn bedje. Word er soms niet goed van!! Ik wandel ook wat af op een dag, maar het slechte weer komt eraan......

Herkent iemand dit????

En wat doe jij dan??

Hier heeft Daan vanmorgen van 8.00u tot 9.00u liggen mopperen/jammeren. Met tussenpozens van een aantal minuten stil! Daarna geslapen tot 10.45u :)

Ik accepteer zn nukken maar. Heb geen keuze. Probeer er zoveel regelmaat in te stoppen als mogelijk, maar ons mannetje slaapt elke dag weer andere tijden. Over een tijdje zijn zn krampjes over, gaat ie naar de opvang en komt er genoeg regelmaat.

Ik probeer dezelfde slaap- en voedtijden aan te houden zodat er daardoor ritme in komt. Regelmaat vind ik lastig, want als hij wakker wordt, is het niet altijd omdat hij honger heeft...
Ria Blom: wakker - verschonen - voeden - knuffelen - box - slapen

Daan gaat ook naar het KDV, maar vind dat nog best spannend! Wat als hij dit daar ook doet...

herkenbaar... we zijn even naar terug van af gegaan.... de 3 r-en ... rust, regelmaat en reinheid... en dan met name regelmaat al is dat lastig omdat het een tweede is en de ander moet toch naar school en weer opgehaald worden....

maar wij houden overdag het volgende aan: eten, schone broek, wandelen naar school / fff spelen met elkaar / op de arm of box, bij een gaapje of wrijf in de ogen naar bed / maxicosi / wandelwagenbak als ik een boodschapje ga doen... en dan valt ze dus in slaap... nu zelfs zo lang dat ik haar echt moet wakker maken voor de fles

'snachts doen we fles, tussendoor luier, in bed en dan speentje geven tot ze opgeeft ... is ze namelijk vaak klaar wakker hahaha maar ze valt wel weer zelf in slaap...

na een paar daagjes had ze het door..

ik probeer haar in haar eigen bed te leggen overdag maar dat gaat dus lastig

heb nu wel het boekje baby in een ritme naar regelmaat zonder huilen gehaald ... hoop op nog wat tips met name voor de nacht ier...

oja ik hou niet echt tijden aan bevalle de eerste van de dag omdat de oudste naar school gaat
eten voor half 8.. en de rest om de 4 uur ongeveer... soms 3 en soms bijna 5

Ik leg hem ook bij gapen in bed, maar Daan gaapt zo veel (ook als hij wakker wordt na een nacht slapen) dat ik soms niet weet of het echt gapen van moeheid is...
Daarom houd ik een beetje de klok in de gaten.

's Nachts doen wij geen schone luier, alleen als hij gepoept heeft. Daar worden ze te wakker van, is mij verteld! En een goede luier moet daar tegenkunnen. Als ze door gaan slapen, krijgen ze ook geen schone luier!

Terug
Bovenaan