slecht slapen s nachts

Hallo,

Onze dochter Alyshia,nu bijna 9 maanden,heeft nog steeds problemen met s`nachts slapen.
Ze kreeg tot ong.4,5 maanden borstvoeding en sliep vanaf dat ze geboren is s`nachts al door,we moesten haar steeds wakker maken,tot ik stopte met de borstvoeding.
Nu nog steeds krijgt ze   rond 23.00uur haar laatste flesje(extra dikke pap)en wordt ze rond 4 uur s`nachts weer wakker,we geven haar dan een flesje drinken en vaak slaapt ze dan niet weer.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij misschien advies geven?

Alyshia is bijna 9 maanden en moet toch eigenlijk s`nachts door kunnen slapen!

groetjes Caro  

Hallo Caro, moet je je dochter wakker maken voor de voeding van 23 uur? Wij deden dat ook bij onze dochter, die vervolgens ook om 4 uur wakker werd. En echt niet ging slapen voor ze weer een fles kreeg. Onze ervaring is  dat als we haar lieten liggen (en die late voeding dus oversloegen) ze wel doorsliep. Kennelijk verstoorden we haar dag'/nachtritme door haar wakker te maken. Wat je ook nog zou kunnen proberen is die voeding om 4 uur langzaam af te bouwen, met 20cc per dag of zo. Die nachtfles is echt gewenning, zeker als ze om 23 uur nog een volle fles pap heeft gehad. Dan heeft ze de nachtfles echt niet meer nodig! (al ken ik het gevoel van 'ik geef haar liever nu iets dan dat ze een uur ligt te brullen, uit ervaring....)
Succes er mee en groetjes van Simone

Hoi,

heel herkenbaar wat jullie schrijven! Ook wij maakten ons zoontje vaak wakker voor de laatste avondvoeding waardoor hij de hele nacht bleef spoken. Sinds we zijn papfles om acht uur geven en hem daarna in bed stoppen slaapt hij de hele nacht door. In het begin kwam hij nog wel eens om vijf of zes uur, maar dat werd al gauw zeven uur in de ochtend.

groetjes Annemarie

Bedankt voor jullie reacties.

We maken Alyshia inderdaad wakker om 23uur omdat we anders denken dat ze nog eerder komt dan 4 uur.
Dat hebben we nl wel eens vaker geprobeerd en dan kwam ze soms al om 1uur.
We hebben we geinformeerd bij het consultatieburo en daar zeggen ze wel dat Alyshia savonds na 20uur de nacht in gaat(volgens Alyshia)en als wij haar om 23uur wakker maken ze dan het idee heeft dat het midden in de nacht is.(begrijpen jullie het nog een beetje)
Alyshia denkt dus als ze rond 4 uur wakker wordt dat het ochtend is en dat moeten we dus gaan veranderen,maar ja hoe?

We kunnen inderdaad gaan proberen om haar rond 20uur de laatste fles met pap te geven en dan maar kijken hoelaat ze weer wakker word.
Misschien gaat ze het snappen op deze manier??

groetjes Carolien

Hoi

Misschien heb je hier wat aan.
Probeer als ze s'nachts om 4 uur wakker wordt het zo saai mogelijk te maken. Dus weinig licht, zacht of juist helemaal niet praten en alleen de voeding geven en dus ook niet spelen enzo. Laten merken dus dat het eigenlijk helemaal niet leuk is om zo vroeg wakker te zijn. En als het dag is juist wel extra aandacht geven.
Misschien doe je dit al, anders kun je het een keer proberen.
Wat ik verder ook bij mijn dochtertje merk, is dat hoe later ik haar in bed leg, hoe eerder ze s'morgens wakker is. Ik geef haar een dikke papfles om 7 uur en voor 8 uur ligt ze dan in bed, en smorgens is ze rond 6 uur half 7 weer wakker.
Hoepelijk heb je hier wat aan, succes

groetjes margo

Hoi caro,

Bij  onze  zoon heeft het ook lang geduurd voor hij doorsliep.
Wat ik ben gaan doen(vriend slaapt er gewoon doorheen!!) is hem zij speentje geven, niks zeggen niet kussen geen licht gewoon zijn speen en dan weer  weglopen.
Ook niet blijven geven gewoon een paar keer en dan maar even laten huilen 15-30min zo gauw als ze weten dat je ze niet voed gaan ze wel weer slapen.
Ik geef toe dat is heel moeilijk maar met 9mnd kunnen ze echt zonder nachtvoeding, ze hebben gewoon het ritme nog niet te pakken en jij zult dat haar moeten aanleren.
Bij collin heb ik het echt een week moeten doen, maar de tijd die hij nodig had werd steeds korter, hij word nog wel ooit wakker, maar tegenwoordig geef ik maar 1x zijn speen en dan zal hij zelf weer moeten gaan slapen.
Ik heb gewoon echt mijn slaap nodig(jij waarschijnlijk ook) en overdag heb ik dan ook veel meer energie en daar profiteerd hij dan weer van, dat moet je jezelf maar voorhouden als je het zielig vind om haar te laten huilen..

Succes,Groetjes Mary jane

Terug
Bovenaan