Slecht slapen/vaak wakker

<p>Pff, iemand een gouden tip? Nu 22 weken zwanger en slaap al weken slecht: ik slaap normaal op mijn buik of zij, maar tijdens de zwangerschap natuurlijk op mijn zij. Op mijn rug kan ik niet slapen, ook krijg ik dan altijd het idee dat ik naar de wc moet. Het probleem nu is dat ik in mijn slaap naar mijn rug rol en dan word ik wakker, voel ik druk op mijn blaas en moet ik naar de wc (niet dat er veel uitkomt…). Dit gebeurt zo’n 5-6 keer per nacht… Ik slaap al met een zwangerschapskussen, maar dat maakt geen verschil, ik rol nog steeds naar mijn rug.</p>

Ik had een heel groot zwangerschapskussen (u-vorm), waar ik volledig "in" kon liggen. Hierdoor kun je eigenlijk geen kant op haha! 
Ik had deze: https://www.bol.com/nl/p/slaapcity-zwangerschapskussen-xxl-ergonomisch-lichaamskussen-voedingskussen-grijs-incl-tas/9300000005596557/?bltgh=v3GFLXVjljkYKHRFEaVBQA.1.5.ProductImage

Nee geen gouden tip sorry. Wel herkenbaar hoor! Ik heb er inmiddels vrede mee dat 't slapen niet lekker gaat als ik zwanger ben (en daarna ook niet meer trouwens ;)).
Wel heb ik een aantal keer m'n urine laten checken om deze reden en soms bleek t wel degelijk een blaasontsteking 
Ander ding: tijdens m'n eerste zwsch realiseerde ik me dat ons matras aan vervanging toe was. Met een nieuw matras werd 't ook wel beter
Sterkte hoor! En maar niet te veel aan storen. Dit is effe hoe 't is nu.. 

Mij is Meladol geadviseerd toen ik dezelfde klachten had, hierdoor heb ik het gevoel gehad dat ik beter ben gaan slapen. Ik heb zelf nog even contact gehad met de chat, omdat ik nog met wat vragen zat.
Hopelijk kan dit jou ook helpen.

Terug
Bovenaan