Slecht slapen

<p>Ik ben nu 16 weken zwanger en de laatste twee weken zijn ontzettend zwaar, omdat ik 's nachts 3 tot 4 keer wakker word omdat ik naar de wc moet. Inmiddels ben ik hierdoor echt helemaal gesloopt en vandaag ook mentaal ingestort op het werk (ik werk sinds kort 5 dagen i.p.v. 3, dus dat is ook wennen).</p><p> </p><p>Overdag moet ik ook elk uur naar de wc. Ik voel gewoon heel snel druk op mijn blaas (mijn andere klacht is een opgeblazen gevoel, dus die opgeblazen darmen zullen er wel mee te maken hebben).  </p><p>Ik zit er nu dus aardig doorheen door een combinatie van slaapgebrek, hormonen en opgekropte frustratie/gevoelens (op het wetk weet nog bijna niemand dat ik zwanger ben omdat ik eerdaags nog een nieuw contract moet krijgen... Het is echt vreselijk om het met niemand erover te kunnen hebben).</p><p>Iemand dezelfde ervaringen of tips?</p>

Heb je je urine al laten controleren voor een blaasontsteking? Want vaker plassen hoort er idd wel bij maar elk uur is wel erg vaak! Bij een zwangerschap kunnen de symptomen anders zijn. Dus bijv niet het branderige gevoel wat je normaal met een blaasontsteking wel hebt

Dat wist ik niet, ik zal morgen meteen de huisarts bellen. Ik heb sowieso nog nooit een blaasontsteking gehad.

Ik ben 23 weken zwanger en ik heb regelmatig (vaker wel dan niet) dat ik een paar uur per nacht wakker lig en slechts 4 uur slaap. Gelukkig werk ik maar 3 dagen.
Maar een blaasontsteking zou kunnen. Schijn je vaker last van te kunnen hebben tijdens een zwangerschap. 

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gisteren meteen naar de HA gegaan om urine te laten controleren. Ik heb inderdaad een blaasontsteking. De urine is ook opgestuurd voor kweek en ik ben begonnen met AB. Ik heb nog wel veel last van mijn blaas :(.

Ik zou ook gewoon op mn werk vertellen dat ik zwanger ben als ik jou was. Binnenkort kun je er toch niet meer onderuit, en het is ook heel raar om het te vertellen een week nadat je een nieuw contract gekregen hebt. 
Zou idd blaasontsteking kunnen zijn. Vervelend als je slecht slaapt. Maar als je hoogzwanger bent en daarna, met een pasgeboren baby worden de nachten nog veel pittiger... dus zo kun je er al wel een beetje aan 'wennen'. Probeer er niet te gefrustreerd over raken, dan krijg je het nog heel zwaar als de baby er is! 

Terug
Bovenaan