Slecht slapen

<p>Hoi allemaal..</p><p>Ik ben vandaag 12+5 weken zwanger en ik slaap al weken lang zo slecht..</p><p>Ik word snacht een aantal keer wakker en heb moeite on dan weer in slaap te vallen en uiteindelijk sta ik rond 5 uur al op.. het begint me nu een beetje op te breken.. ik probeer wel overdag zoveel mogelijk rust te nemen als dat lukt maar ook dan lukt het slapen niet..</p><p>Hebben hier er meerdere toevallig last van?</p>

Hi, ik herken dat! 
In de zwangerschap van onze dochter heb ik dat 9 maanden lang gehad... elke dag stond ik tussen 5.00 en 6.00 op omdat ik niet meer kon blijven liggen! Nu zwanger van de tweede en merk dat ik dit weer heb... geen flauw idee waar het door komt, misschien alvast wennen aan de gebroken nachten ? 
Wacht ook op de gouden tip! 

Ik sliep alrijd al slecht maar nu ik zwanger van de 2e ben helemaal. Ik moet 4 of 5x per nacht sowieso plassen. Ik ben nog maar 15 weken. ik weet niet hoe ik liggen moet . Ben elke dag erg moe. 

Janmer genoeg herkenbaar..
ik wordt vaak rond 1-2 uur wakker en val dan pas tegen 5-6 uur weer in slaap. En het inslapen gaat ook moeilijk, soms lig ik om 21:00 in bed, doodmoe, maar slapen lukt dan niet. Zit er ook echt doorheen. Zit soms s’nachts heel gefrustreerd m’n zwangerschap te vervloeken terwijl ik er mega blij mee ben maar ik ben zo moe.
ik zou je graag de gouden tip willen geven maar daar ben ik zelf ook nog naar opzoek ☹️
sterkte!

Oh... haha als ik snacht niet kan slapen ga ik een broodje eten en daarna val ik binnen 5 minuten weer inslaap! Je lichaam heeft isschien honger zonder dat je dit door hebt. Je kindje eet alles op. Hehe. 
Succes!

Welkom bij de club... Bij mijn eerste zwangerschap sliep ik standaard maar 3 uur per nacht. In deze zwangerschap sliep ik het eerste trimester erg veel en nu in het tweede trimester dus ook weer slecht. Ben blij als ik 4-5 uur slaap haal in een nacht. Ik merk ook wel dat ik het nu minder kan hebben, omdat we dus al een dreumes van 19 maanden rond hebben lopen, wat dus meer energie kost ten opzichte van de eerste keer zwanger. 
Probeer die rustmomenten wel te pakken! Al slaap je niet, even een uurtje op bed niks doen zorgt er wel voor dat je lichaam een beetje tot rust kan komen. Ondanks dat je het zelf misschien niet meteen merkt, het helpt je lichaam wel ;)

Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben.. 
De rust momenten pak ik zeker vooral omdat ik niet veel gedaan krijg door de vermoeidheid daarbij heb ik ook nog eens een erg lage bloeddruk waar dus ook weer een deel moeheid vanaf komt.
Maar goed we proberen er zoveel mogelijk van te genieten en we slaan ons er wel doorheen.. over een aantal maanden als de hummel in onze armen ligt zijn we het wel weer vergeten.. ?

Terug
Bovenaan