Slecht slapen

<p>Hee allen!</p><p> </p><p>miss is dit onderwerp vaker gepasseerd maar kom het zo even niet vinden..</p><p>ik slaap in mijn zwangerschap met momenten erg slecht, ben op de helft maar heb dit al steeds gehad. Nu ook weer vanaf 2 klaar wakker. Ik pieker verder niet en alles gaat zn gangetje.</p><p>tips?! Graag?</p>

Heel herkenbaar.
vanaf het moment dat ik zwanger was tot 4 weken geleden vreselijk geslapen.
bij mij brak het op een gegeven moment echt op en ben daarom eerder gestopt.
nu 35 weken en het gaat sinds ik gestopt ben met werken veel beter.
Ik heb een paar keer voetreflex gedaan, bij mij hielp dat om de heftigheid er wat vanaf te halen.
verloskundige gaf het advies dormiplant te gebruiken als het even niet ging.
dat is een pilletje met valeriaan.
Verder proberen je rust op andere momenten te pakken want uitgeput je verlof starten is voor jezelf en de baby ook niet goed.
Succes nog even :)

Hallelujah, net wat ik nodig had om te lezen :D. Ben nu 33 weken en slaap de afgelopen week erg slecht. Duurt lang vooraleer ik slaap en word dan rond /4u 's nachts wakker en kan niet meer slapen, ben dan nochtans ook niet aan het piekeren.
Probleem: overdag zombie en moet nog enkele weken werken! 

Vanaf het moment dat ik zwanger was behoorde ik in de categorie slapeloos. Terwijl ik echt een goede slaper was. Leuk die hormonen... 
Ik heb ook idd van de verloskundige homeopathische middelen doorgereden die zouden kunnen helpen bij slapen en ik ben bij de acupunctuur geweest. Overdag ook proberen om wat slaap mee te pakken. Ik heb uiteindelijk op het laatst in het ziekenhuis met slaapmedicatie moeten bijslapen, want ik was echt helemaal op. Zodra je bevallen bent lukt slapen wel een stuk beter. Zodra je je kussen ziet slaap je? dat is mijn ervaring nu haha. 
Maar bij mij hielp er niet echt iets dus. Vooral echt op je rust en ontspanning denken. Ik ben trouwens ook door alle kwaaltjes en slapeloosheid vrij gauw 50% gaan werken. Dat gaf mij ook lucht.

Herkenbaar! Tijdens het eerste trimester erg slecht geslapen en dat is tijdens het laatste trimester teruggekomen ... Vanaf een week of 27 werd ik weer om 4:00 wakker en soms gewoon om 2:30. Bij mij hielp het soms nog wel om gewoon uit bed te gaan, warme (soja) melk te drinken en een uurtje later het opnieuw te proberen. En gewoon echt op tijd gaan slapen ! Soms lag ik er om 21:00 al in. Ik heb me maar vastgehouden aan het idee dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op het onregelmatige slaapruimte als ik straks een kleine hebt. Nu 37 weken zwanger. Gelukkig hoef ik overdag niet heel veel ;) 

Ik merk ook echt dat ik anders slaap sinds ik zwanger ben, en dat merkte ik ook echt al in het eerste trimester. 
Grote angst van mijn man voor de zwangerschap was dat ik nergens wakker van zou worden. Maar zoals het nu lijkt gaat dat wel meevallen...
mijn ervaring is dat het wel echt verschilt per dag, en zijn dagen dat het prima gaat, en er zijn dagen dat ik maar een paar uur slaap. Heb zelf nog niet het gevoel dat ik hier heel uitgeput van raak, dus ga er vanuit dat het wel goed gaat komen. Maar pas wel Mn dagprogramma aan doe wat minder als ik niet goed heb geslapen... 
ben nu ook 37 weken met het einde in zicht. Dus hoef ook niet zoveel meer dat scheelt inderdaad. 

Mm vervelend voor jullie!! Ook als het al zolang speelt, succes met de laatste loodjes hier voor sommig??‍♀️?
dankjewel voor de tips, zal er eens over nadenken.. tussendoor slapen lukt soms wel een uurtje, dan laad je wel even op maar je voelt je echt een zombie hè! Maar ook goed ter voorbereiding haha, want de nachten zullen straks ook kort gaan worden ? 

Hier ook een aanstaande moeder die 34 weken zwanger is en echt een hele erge slaapritme heeft. Tot 2e trimister ging t wel. Vanaf 3e gaat het slechter met de dag. Ga 23/00:00 uur in bed en slaap pas om 2/3:00 uur en word klaar wakker om 6:30uur. Ga dan even wat eten en dan slaap ik rond 9:00uur tot ongeveer 12:00.
Gedurende de dag heb ik niet echt de gelegenheid om te slapen, maar als ik wil slapen dan denk ik oh jeej dan slaap ik vannacht niet. Met die gedachte slaap ik niet overdag. 

het word met de dag erger en wil echt een normale ritme dat ik min. 6-8uurtjes slaap achter elkaar. 

wie weet tips om tijd te doden? Op mn telefoon zitten en tv kijken is leuk voor 30 min ofzo maar daarna wordt je echt gek, vooral als iedereen om je heen slaapt en jij als een uil wakker bent. Soms ben ik het gewoon zo zat, maar moet nog even. 

Terug
Bovenaan