Slecht slapen

<p>Hi! Mijn zoontje (5maanden) wil sinds deze maand alleen nog naar op zijn buik slapen. Dat is niet zo erg maar in zijn slaap is hij heel beweeglijk en ‘kruipt’ en rolt hij ook van links naar rechts en naar boven. Hij stoot ook vaak zijn hoofdje en wordt vaak wakker van zijn eigen drukke gedoe (en wij dus ook). Hij heeft een slaapzak maar verder weet ik niet meer hoe we hem rustig kunnen laten slapen. Strak instoppen ook geprobeerd maar wurmt zich los. Wij worden nu ook zo een 10x wakker en zijn inmiddels erg moe aan het worden. Ik hoor graag tips!</p>

Google eens op Snoozzz slaapwikkel.. daarin leg je je kindje echt 'vast' in bed, kan zowel op de buik als op de rug. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar hebben we deze ook. Echt een uitvinding voor onrustige slapers!! Je moet ze er echr strak instoppen en het ziet er zielig uit, maar de handjes en armpjes zijn nog gewoon vrij. En zo vindem ze wel de rust die ze nodig hebben om te slapen!

Slaapt hij bij jullie op zijn kamer of op zijn eigen kamer? Onze zoon slaapt ook erg onrustig, beweegt veel, stoot af en toe zijn hoofd - geeft dan een klein 'huiltje' (maar geen echte huil, meer een kreet) en slaapt weer verder. Is het bij jullie ook zoiets?
Hij slaapt hier op zijn eigen kamer. Word soms wakker van het geluidje door de babyfoon, maar je bent dan zo weer in slaap. Wij hebben hem al met 4 weken op zijn eigen kamer gelegd, omdat we allemaal heel onrustig sliepen door zijn gekreun en we ook het idee hadden dat hij onrustiger sliep met ons erbij.
Als het zo is dat je wakker wordt van de geluiden die hij produceert, maar hij in principe wel verder slaapt na een stootje, zou ik eens overwegen of - indien mogelijk natuurlijk - hij misschien toe is aan zijn eigen kamertje?

Sorry voor de late reactie, maar bedankt! Ik heb hem zojuist besteld. Hij leert nu ook kruipen en de nachten zijn echt niet meer te doen. We zijn de hele nacht wakker om hem opnieuw in te stoppen en te sussen. Wil zoooo graag slapen!!!

Hij slaapt nog bij ons. We wachten op de gordijnen en dan gaat hij naar zijn eigen kamertje. We hebben ook de Snoozzz besteld. Hopelijk is dat de oplossing. Bedankt!

Terug
Bovenaan