Slecht slapen

<p>Dag dames,</p><p>ik ben momenteel 29 weken zwanger en slaap heel slecht, slaap opzich goed in maar word regelmatig wakker en val dan moeilijk in slaap.</p><p>iemand tips??</p>

Bevallen ?
Nee zonder gekheid, bij mij was het ook zo. Niets hielp, behalve accepteren. Na de bevalling was t gelijk over en kon ik weer heerlijk slapen (op de nachtvoedingen na). Ik slaap nu stuk beter dan tijdens mn zwangerschap. Heb wel ook echt geluk met een goed slapende dochter .

ik merk dat ik beter slaap met een (zwangerschaps)kussen tussen mijn benen. Daarnaast word ik vaak wakker omdat ik naar de wc moet, ik beperk dan ook mijn drinken in de avond. 

[quote quote=10314444]Bevallen Nee zonder gekheid, bij mij was het ook zo. Niets hielp, behalve accepteren. Na de bevalling was t gelijk over en kon ik weer heerlijk slapen (op de nachtvoedingen na). Ik slaap nu stuk beter dan tijdens mn zwangerschap. Heb wel ook echt geluk met een goed slapende dochter .[/quote]
Precies dit!

Heel herkenbaar. Nu zwanger van de tweede en slaap weer waardeloos. Ik sliep de eerste nacht na de bevalling als een roos! Probeer het te accepteren. Niet te vet eten 's avonds, niet teveel drinken, niet teveel schermen, avondritueel, etcetera. Maar het helpt hier allemaal niet veel.

Ik had het bij mn eerste zwangerschap, en nu bij de tweede weer. Merk dat ik het nu beter kan accepteren (‘het hoort er nu eenmaal bij’), waardoor het iets minder frustrerend is. Ik ga ooit een boek lezen of gewoon uit bed en wat werken ofzo, vaak kan ik dan ‘s ochtends ergens nog wat uurtjes bijslapen. Dus helaas, hier weinig tips, wel begrip!!

Terug
Bovenaan