slecht slapen


Hoi allemaal!

even weer een berichtje van mij..
ik heb een vraag, ik ben nu 23 weken en 1 dag zwanger van mijn 1e kindje, en ik slaap ontzettend slecht, ik kan heel moeilijk in slaap komen en kan ook helemaal niet lekker liggen op mijn rug of zij.
ook omdraaien gaat al moeilijk en uit bed komen is ook een ramp!
vaak moet ik aan mijn vriend vragen of hij me even een zetje wil geven.
wie heeft er tips?


liefs sarah
 
Hallo Sarah,

Bij mijn vorige zwangerschap (we hebben een zoon, Henk, van 11 maanden), had ik ook zo'n moeite met slapen. Ik ben normaal gesproken een buikslaper (ik profiteer er nu nog lekker van, ben 12 weken zwanger) en kon dus heel moeilijk in slaap komen op m'n zij of m'n rug. Toen heb ik een voedingskussen aangeschaft en dat was voor mij dè oplossing. Een deel van het kussen leg je tussen je knieën, het middelste, brede gedeelte, schuif je onder je buik en het bovenste deel kun je dan als hoofdkussen gebruiken (d'r zit wel een folder bij waar dit op een plaatje te zien is). Ik vond het echt ideaal en heb daardoor weer lekker geslapen. Ik moest wel drie keer per nacht naar het toilet (aan het eind van de zwangerschap), maar viel daarna weer lekker in slaap.
Succes en sterkte!

groet'n
Marleen
 
Hai, hier nog een buikslaper. Slapen is de laatste tijd echt een drama! Voor zover ik weet slaap ik m'n hele leven al op m'n buik, en dat gaat nu echt niet meer.
Als ik op m'n rug lig, wordt ik nu helemaal misselijk en draaierig, dus moet ik weer naar m'n zij draaien. Helaas draai ik in m'n slaap elke keer op m'n rug en wordt ik dus een paar keer per nacht helemaal draaierig wakker. Nogal onrustig dus.
En het vooruitzicht dat ik over een paar maanden weer op m'n buik kan slapen helpt ook niet echt, als ik bedenk die kleine dan waarschijnlijk een paar keer per nacht wakker is, en ik dus ook... Help!
Mikky
 
Hoi Sarah,
Ik ben nog iedere dag blij dat ik een voedingskussen heb gekocht bij de Hema, zo'n langwerpig kussen. Die leg ik tussen m'n benen (ter hoogte van m'n knieen) en m'n wang erop aan de bovenkant. Sindsdien slaap ik heerlijk! Het mannetje in m;n buik protesteert ook minder als ik nu op m;n zij ga liggen... een echte aanrader zo'n kussen en je hebt er ook nog wat aan na de geboorte van je baby!
Groeten,
Taatje
24w3d
 
hallo ik ben nu 12 weken zwanger en slaap ook verschrikkelijk slecht (droom me de hele nacht gek en wordt wakker van mijn eigen gejank) ik probeer het nu met warme melk en dat gaat aardig goed maar als ik jullie reactie's zo lees   moet ik ook een voedingszak gaan kopen
dank jullie wel voor de fijne tip
groetjes claudia
 
Terug
Bovenaan