Slecht slapen.....

Hallo,

ik ben op dit moment 6 weken zwanger van mij 2de kindje en heb erg veel last van slapeloze nachten.....
Ik had hier tijdens mijn 1ste zwangerschap helemaal geen last van.... Ik zou graag willen weten of er meer aanstaande mama's zijn met dit probleem en misschien zijn er vrouwen met tips!?!?

Groetjes Taxi-mama

Hoi Taxi-mama,

Dit is inderdaad een heel vervelend probleem. Ik ben nu zelf 10 wek en 2 dagen, en slaap al slecht voordat ik wist dat ik zwanger was. ( vanaf een paar dagen voor mijn NOD)

Ik weet niet hoe het precies bij je zit, maar ik val als een blok in slaap, om vervolgens rond 3 uur 's nachts wakker te worden en niet meer te slapen.
Ik slaap overdag niet. Voel me wel enorm vermoeid in de middag, maar ik ben bang als ik dan ga slapen, ik "s nachts helemaal geen oog meer dicht doe.
Heb daarnaast ook heel veel last van dromen. wellicht dat dat de reden is, dat ik niet goed doorslaap.

Helaas heb ik geen oplossing voor je...( zit ook nog steeds te denken wat ik hieraan kan doen.)

Ik hoop voor je dat dit voor jou niet zo lang duurt, en dat je snel weer lekker kunt slapen...

droom zacht!!!

Groetjes Miranda.

hallo

in het begin van mijn zwangerschap werd ik ook midden in de nacht wakker en kon ook niet meer slapen daarna,

bij mij is dat na een tijdje vanzelf weer overgegaan

groetjes Rebecca

Hoi taxi mama en andere slapelozen,

Ook ik herken het probleem van de slapeloze nachten, of het snel in slaap vallen en dan vervolgens weer wakker liggen... Ben nu 13 weken en moet zeggen dat het een eind over is. Moet nog wel vaak 's nachts naar de wc, maar dat doe ik bijna met m'n ogen dicht en ook overdag kan ik zo 3 uur slapen. Is weer een ander uiterste maar goed. Toen ik erg last had van de slapeloze nachten heb ik een paar keer dormeasan gebruikt van A Vogel. Dit is volgens mij het enige dat je mag gebruiken als je zwanger bent omdat het geheel op plantbasis is gemaakt. Bij mij hielp het wel, ik sliep wat dieper, droomde daardoor wat minder en werd minder snel wakker. Misschien helpt het bij jullie ook?

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Ik had dat ook heel erg!
Vanaf mijn NOD sliep in erg slecht, kwam moeilijk in slaap en werd midden in de nacht wakker en kon zo 1-4 uur wakker liggen (terwijl ik me wel heel moe voelde!). De test werd pas positief 10 dagen na NOD...
Ook ik herkende dat helemaal niet van mijn eerste, toen viel ik als een blok in slaap en kon uren en uren in halve coma doorbrengen. Maar die 2e keer... dus echt niet!

Bij mij is het de hele zwangerschap gebleven, een beetje wisselend per nacht, maar heb gewoon geen enkele nacht 'goed' geslapen, helaas. Juist terwijl ik zo'n behoefte aan rust had...
Ik ben met 7 weken ook overdag gaan slapen (in middag), omdat ik het gewoon niet volhield anders. En dat heb ik dus ook tot het einde van zwangerschap moeten doen. Dit had trouwens geen effect op mijn nachtrust, ik ging er niet meer/minder goed van slapen, dus ik deed het gewoon, om toch wat uurtjes te sprokkelen.

Gelukkig is het nu na de bevalling weer helemaal verdwenen, ik slaap (tussen de voedingen door ;-)) als een blok...

Veel sterkte ermee! Misschien dat idd iets homeopathisch helpt?

Groetjes, Karin
mama van Eveline (21-02-09)

heel herkenbaar!

Ik kreeg al snel last van krampen waardoor ik steeds wakker werd, nu is het zo dat ik elke 2 uur wakker wordt.

Echt veel kan je er niet aan doen..
Probeer geen koffie, thee of frisdrank savonds te drinken.
doe niets inspannends, relax savonds
probeer een glas warme melk savond voor het naar bed gaan..

Dit zijn dingen die ik probeer...

Herkenbaar!!
Ben momenteel 20 weken zwanger en slaap echt verschrikkelijk slecht...
Eerst was het alleen van het vele plassen( rond week 12) maar nu kom ik niet in slaap door de pijn in mijn rug als ik op mijn zij lig en de pijn in mijn benen als ik op mijn rug lig!!
Heb echt alles al geprobeerd, zittend slapen , met voedingskussen slapen etc maar nix helpt!!Echt een drama!!!

Dus als iemand nog iets weet wat helpt dat hoor ik het ook graag!!

xxpien

Terug
Bovenaan